Ik moet de laatste tijd veel plassen en een hese stem. Wat is dit?

Hoi allemaal,
Sinds een maand moet ik bijna elke 2 uur naar de wc. Dat is raar
Want daarvoor plaste ik maar 3 keer per dag. Ook heb ik nu
Sinds twee weken een hese stem. Ik heb niet hard geschreeuwd
Of iets dergelijks. Heeft iemand anders dit ook? Is het gewoon
Een virus?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je niet veel meer drinkt dan eerder, dan is er iets aan de hand. Je zou een blaasontsteking kunnen hebben (meestal heb je dan ook pijn bij het plassen, maar niet altijd); je blaas kan overactief zijn (dan moet je steeds als er nog maar een klein beetje urine in je blaas zit al heel nodig plassen); je blaas kan overprikkeld zijn waardoor ie zich te snel of te vaak of te hard samenknijpt; een van beide kringspieren van de blaas kan misschien wat minder goed functioneren - allemaal dingen die op te lossen zijn.
Ik zou even contact met je huisarts opnemen, waarschijnlijk controleren ze eerst wat urine om te zien of je een ontsteking hebt (in dat geval krijg je een antibioticakuur).
Als het een technisch probleem met je blaas is, kan dat vaak goed verholpen worden met bekkenfysiotherapie (ik moest zelf minstens 1 keer per uur en ik werd er gek van - ben 10 keer naar de fysio geweest, tips en oefeningen gehad, en ik ben er vanaf!).
Een andere mogelijkheid is dat je diabetes zou kunnen hebben, maar dan zou je waarschijnlijk ook noemen dat je vreselijke dorst hebt.
Hoe dan ook: ga even naar je huisarts. Want dit is heel vervelend en waarschijnlijk makkelijk op te lossen.
Ritsuka
11 jaar geleden
hoeveel drink je op een dag dan?
bezoekje huisarts lijkt mij sowieso handig

Antwoorden (2)

Als je niet veel meer drinkt dan eerder, dan is er iets aan de hand. Je zou een blaasontsteking kunnen hebben (meestal heb je dan ook pijn bij het plassen, maar niet altijd); je blaas kan overactief zijn (dan moet je steeds als er nog maar een klein beetje urine in je blaas zit al heel nodig plassen); je blaas kan overprikkeld zijn waardoor ie zich te snel of te vaak of te hard samenknijpt; een van beide kringspieren van de blaas kan misschien wat minder goed functioneren - allemaal dingen die op te lossen zijn.
Ik zou even contact met je huisarts opnemen, waarschijnlijk controleren ze eerst wat urine om te zien of je een ontsteking hebt (in dat geval krijg je een antibioticakuur).
Als het een technisch probleem met je blaas is, kan dat vaak goed verholpen worden met bekkenfysiotherapie (ik moest zelf minstens 1 keer per uur en ik werd er gek van - ben 10 keer naar de fysio geweest, tips en oefeningen gehad, en ik ben er vanaf!).
Een andere mogelijkheid is dat je diabetes zou kunnen hebben, maar dan zou je waarschijnlijk ook noemen dat je vreselijke dorst hebt.
Hoe dan ook: ga even naar je huisarts. Want dit is heel vervelend en waarschijnlijk makkelijk op te lossen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook pfeiffer zijn.