Kunnen je ogen achteruitgaan als je héél veel huilt?

Ja ik weet dat het een heel rare vraag is, maar het is dat ik heel veel huil en ik vermoed dat m'n zicht ook verslechterd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
7.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een vraag voor huisarts, en die kan je doorverwijzen naar oogarts mocht dat nodig zijn. Heel gezond voor je persoon kan het niet zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom huil je zoveel? Kunnen we je ergens mee helpen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zondag,nee dank je maar heel aardig dat je het aanbiedt.

Het beste antwoord

Je zicht gaat niet achteruit door huilen. Wel kunnen je oogspieren vermoeid zijn waardoor je tijdelijk waziger ziet. Dat zal overgaan zodra het huilen over is.
Denk je dat je echt slechter ziet, of valt dat je nu ineens op, dan is een oogmeting verstandig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat zal een toevallige samenloop van omstandigheden zijn. Het is gewoonlijk goed voor je ogen om van voldoende vocht voorzien te zijn. Droge ogen kunnen geïrriteerd raken. Als jij denkt dat je ogen achteruit gaan, laat ze dan eens testen bij een opticien!
Amadea