Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een gratis oogmeting doen bij een andere opticien dan waar jij klant bent?

Ik wil een gratis vrijblijvende oogmeting doen bij Specsavers. Dit is niet mijn 'vaste' opticien. Is dit een probleem? Bij de voorwaarden op hun website staat nergens dat je bij hun ingeschreven moet zijn, maar ik wil het toch even graag weten.

Ik ben overigens niet aanvullend verzekerd voor brillen/lenzen, weet niet of dat wat uitmaakt.

4 jaar geleden
in: Optiek
6.6K
ronron1212
4 jaar geleden
Als je niet verzekerd bent zijn de eventuele kosten altijd voor jouw verder maakt dat niets uit voor de gratis oogmeting.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je kunt bij iedere willekeurige opticien een meting late doen. Soms moet je betalen als je geen bril wilt kopen, maar dat is terecht. Wel even afspreken, want voor metingen nemen ze tijd en dat wordt ingepland. Hoef je niet stiekem over te doen, is normaal.
(Lees meer...)
4 jaar geleden
De meting bij Specsavers is gratis.

Op de site is echter niet vermeld dat je de uitslag van de meting ook gratis kunt meenemen (om vervolgens bij een andere opticiën een bril of contactlenzen te gaan kopen.)
(Lees meer...)
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
Over dat gratis meenemen hoor ik verschillende berichten. Soms krijg je het recept niet mee, of pas na lang aandringen.
Er zijn wel een paar opticiens waar je niet zomaar gratis binnen kan lopen, en je ogen kan laten opmeten. Maar dan gaat het in vrijwel alle gevallen over de onbekendere opticiens. Stap je een willekeurige opticien binnen? (ook als je vaste klant bent bij een ander) dan zullen ze in de meeste gevallen jou gratis helpen. Ik woon gelukkig in een dorp waar ik meteen geholpen wordt, maar ik snap dat als jij in een stad woont, dat je eerst vooraf een afspraak moet maken?

Dat je geen klant bent bij (in dit geval : ) Specsavers, dat lijkt mij al helemaal geen probleem. Want de concurrentie tussen de opticiens is groter dan ooit! Dus ze zullen je eerder als een koning(in) behandelen, haha! Succes
(Lees meer...)
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding