Wat is dit voor een ader in de hals?

Deze ader loopt van onder mijn rechter sleutelbeen mijn hals in, welke ader is dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Dat is de halsslagader.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is één van je twee halsaders.

Toegevoegd na 11 uur:
Of in het latijn: Vena jugularis externa
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier stonden nogal wat nuttige reacties op uw antwoord, waarom zijn deze weg?
Poet
10 jaar geleden
Mijn eerdere antwoord was verkeerd. Dankzij de reacties kwam ik daar achter. Toen heb ik de vraag opnieuw beantwoord, Daarbij verdwijnen de reacties.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke. Even inhoudelijk.. een halsader, weet iemand welke ader specifiek? (naam?)
Poet
10 jaar geleden
Dank. Ik heb het toegevoegd aan het antwoord voor de latijn-liefhebbers
Poet
10 jaar geleden
Het heeft dus nog nut ook