Ik heb een kleine onderkin en ik wil een kincorrectie doen. ik wou weten wat vergoed word en wat het zou kunnen kosten ik ben 16 jaar?

Ik heb een erg kleine onderkin en dit vind ik heel lelijk staan. Ik zoek uit wat de oplossingen kunnen zijn en ik vond op internet een kincorrectie, maar ik wil graag weten hoeveel dat gaat kosten en of het vergoed word. Ikheb ik mijn verzekering wel orthodontie

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Cosmetische ingrepen worden niet vergoed, tenzij je kan aantonen dat je er geestelijk enorm onder lijdt. Je zult het dus zelf moeten betalen. Verder heeft orthodontie niets te maken met kincorrecties e.d., maar met je gebit.

Afhankelijk van de behandeling die je wil, kost het je tussen de 500 en 3000 euro.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als haar kaak teveel naar achter staat heeft dit wel met haar gebit te maken
Ik had het vroeger nog erger, nadat ik een beugel heb gehad hebben ze mijn kaak ook een stukje naar voren gebracht , maar het is nog steeds erg naar achteren het niet fijn voor mij om zo rond te lopen