Hoe lang duurt het voor vingernagels om volledig te herstellen?

Ik bijt nagels, en ik heb een belofte aan een speciaal iemand gedaan om te stoppen met nagelbijten. Ik houd me aan die belofte. No matter what. Nu, de motivatie is er maar hoe lang duurt het voor vingernagels om compleet te herstellen (/uitgroeien) ervan uitgaande dat ik er níét meer aan bijt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Nagels groeien ongeveer 0,1 mm per dag, dit is tussen de 2,5 en 5 centimeter per jaar. Bij mannen groeien nagels iets sneller dan bij vrouwen. Als je ze knipt, vervangen vinger- en teennagels zich ongeveer elke 6 maanden. Een nagel heeft circa 6 tot 8 maanden nodig om weer helemaal opnieuw aan te groeien.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik bijt zelf ook nagels en af en toe stop ik daar weleens mee, dan duurt het echter geen maanden voordat zij weer volgroeid zijn...misschien ngeldt dit voor een nagel die compleet aan moet groeien!

Andere antwoorden (1)

Dat duurt zo'n 2 tot 3 weken!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon het goede antwoord, ik bijt ook nagels en als ik 2/3 wk stop kan ik ze al weer knippen, ik begrijp jouw minnetjes en de ander zijn plusjes niet!