Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geen infectie of ontsteking maar toch veel te veel witte bloedcellen. Hoe komt dit?

Mijn bloed is het afgelopen jaar maandelijks geprikt. Vorig jaar voelde ik me niet zo lekker. Hop naar de huisarts. Die heeft bloed getrokken wat kwam er uit. Geen verhoogde infectie waarde geen last van enige ontsteking maar wel een verviervoudiging van mijn witte bloedcellen meer.
Heb ondertussen al verschillende onderzoeken achter de rug. Ze dacht zelfs aan leukemie. Hier voor heb ik een botpunctie laten uitvoeren en daar kwam uit dat alles in orde zou moeten zijn.
Ik blijf wel met mijn klachten zitten. Zeer vermoeid gewichtsverlies overmatig zweten en altijd duizelig.
De dokters weten het blijkbaar niet meer dus ik ook niet. Iemand enige raad of vermoeden wat er aan de hand kan zijn? Zou mij graag terug wat beter voelen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier ben ik 3 maal op getest elke keer negatief. Ik zeg het al zo veel testen gehad een heel jaar lang dat zelfs de dokters er geen raad bij weten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Aangezien je al op de meest ernstige aandoeningen bent getest (lyme en leukemie) denk ik aan de ziekte van pfeifer.
Al je overige symptomen wijzen hier ook op : oververmoeidheid, gewichtsverlies,overmatig zweten en altijd duizelig.
Ik heb hier geen bron voor maar heb het zelf jaren geleden gehad.
"Gewoon" zware stress kan ook wijzen op al jouw klachten. (ook dit weet ik uit eigen ervaring)
Misschien doe je er verstandig aan om een second opinion aan te vragen,het liefst in een ander ZH.
Heel veel sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding