slijm spugen na verwijderen van amandelen. wat te doen?

ik ben drie dagen geleden geopereerd aan mijn amandelen. ik heb nu heel erg last van slijm. ik blijf het maar uitspugen. het smaakt ook erg vies. weet iemand wat ik eraan kan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Na de operatie heeft u veel slijm en bloed in uw mond. Om de wond goed te laten genezen, is het belangrijk om uw keel niet te schrapen. In verband met slijmvorming, wordt het u afgeraden om melkproducten te gebruiken. (Chocolade, melk, etc.)

De eerste drie dagen na de operatie wordt u aangeraden om het volgende te vermijden in verband met slijmvorming en/of de kans op nabloeding:
- gekruid of zuur voedsel
- melkproducten geven slijmvorming, u mag dit nemen naar eigen behoefte
- het is belangrijk dat u de keel niet gaat schrapen door de slijmvorming
- rode, hete/ warme spijzen en dranken.

Duurt het langer dan een week/twee weken? Dan zou ik toch even de arts raadplegen.
Maar als het goed is, staat er drie weken na de operatie een poliklinische afspraak gepland, als er dan geen bijzonderheden zijn wordt je weer weggestuurd.

Eerder komen is nooit een probleem!