Mijn eerste date was succesvol, maar hij heeft slechte adem, hoe ga ik hier mee om?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K
Amadea
10 jaar geleden
Geef 'm een doosje pepermuntjes. Misschien begrijpt hij de hint.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meteen eerlijk zijn, zeg het rustig en beleefd stel je voor dat jullie een goeie relatie krijgen en je steeds dingen met een omweg moet zeggen! Misschien heeft ie t wel vanuit ze maag ofzo, als je t netjes zegt zal die het waarderen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk er in elk geval over na dat een slechte adem van vanalles en nog wat kan komen. Ook van relatief onnozele dingen, die bij de volgende date niet aan de orde kunnen zijn. Een boterham salami tussen de middag, een knoflooksausje de avond ervoor, een kop koffie tegen de zenuwen. En ik heb zelf een tijdje een gaatje in mijn verstandskies gehad, waarvan ik geen last had, maar wat wel een slechte adem bleek te veroorzaken en direct weg was toen de tandarts de kies getrokken had. En deze lijst kan oneindig lang aangevuld worden.
Persoonlijk zou ik dus als de persoon echt leuk is, even afwachten en bekijken hoe het de volgende dates is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stress en netvositeit kan ook een slechte adem veroorzaken. Ik denk dat een eerste date dat ook wel veroorzaakt ;)

Antwoorden (2)

De tweede keer dat je een date hebt met hem, zeg je dat je het de vorige keer erg leuk vond, maar dat je wel graag zou zien, dat hij wat aan zijn adem doet, omdat je die niet fris vindt ruiken. Eerlijk zijn, vanaf het begin, dat voorkomt irritaties in de toekomst. Zeg dit wel op een vriendelijke manier en leg de nadruk op ik vindt het niet fris ruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op zich goed antwoord maar ik zou dat per mail of wat dan ook doen VOOR de volgende date zodat hij er wat aan kan doen voor hij je weer ziet. Nu zit hij er de hele tweede date aan te denken en kan hij er niets meer aan doen, durft niet meer te zoenen etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar zit wat in Pelle. En als hij zich aangevallen voelt, of als hij teveel moeite heeft met kritiek, komt hij die 2e keer niet eens meer opdagen. Dan weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt. Of hij komt wel op het 2e afspraakje, heeft zijn uiterste best gedaan en ruikt niet meer uit zijn mond. Ook dan weet je wat je aan hem hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ten eerste wil ik iedereen zeer bedanken voor de waardevolle antwoorden. Ik heb nu een beetje een beeld wat ik aan mogelijkheden heb om te doen bij de volgende date. Zoiets gelijk op tafel gooien kan heel confronterend zijn, dus kies ik voor een diplomatieke, maar uiteindelijk eerlijke weg. Bedankt allen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoiets mededelen is nooit leuk, doe het snel, dan heb je het gehad.
Sterkte.
Geef hem het voordeel van de twijfel. Wacht af of hij bij de volgende date ook niet zo fris uit z'n mond ruikt. Dan kun je altijd nog overwegen wat je gaat doen. Misschien valt de volgende keer dat je hem ziet sowieso tegen. En wil je verder niks meer met hem. Dan lost "het probleem" zich vanzelf op;-).