Hoe vertel je aan mensen dat je een zelfmoordpoging hebt gedaan?

Hoe vertel je aan mensen dat je een zelfmoordpoging hebt gedaan. Ik wil dit namelijk aan een docent vertellen maar ik zou niet weten hoe ik moet beginnen en wanneer ik dit moet zeggen. Ik ben hier echt heel bang voor. Iemand tips?

Weet jij het antwoord?

/2500

dat is helemaal niet nodig. als je ergens mee zit en je wilt praten met je docent of wie dan ook kan je gewoon zeggen dat je je kut voelt of dat je ergens mee zit enzovoort.

Als je het moeilijk vindt om een gesprek te vragen, kun je dat al op een briefje schrijven, en vragen wanneer hij of zij tijd voor je heeft omdat je een probleem hebt wat je in vertrouwen wilt bespreken. Als je bang bent dat je als je eenmaal dat gesprek hebt, je niets meer kunt zeggen, kun je het misschien opschrijven en het laten lezen. Sterkte, ik vind het moedig dat je het wilt vertellen

Misschien moet je je eerst afvragen waar je precies bang voor bent. Ben je bijvoorbeeld bang dat anderen het gesprek opvangen? Dan kun je zorgen dat je het gesprek voert op een tijd en plek waar jullie niet door anderen gehoord kunnen worden. Ben je bijvoorbeeld bang dat de docent het met anderen zal delen en/of het in je dossier zal zetten? Maak dan van tevoren duidelijk dat je dit gesprek strikt vertrouwelijk wilt voeren. Ben je misschien bang dat deze docent het niet zal begrijpen? Een dergelijk angst is vaak gebaseerd op een negatieve ervaring. Sta bij jezelf stil wie je in het verleden in vertrouwen hebt genomen en die dat niet begreep of wellicht zelfs dat vertrouwen beschaamde. Dan kun je je afvragen of deze angst ook bij deze docent terecht is. Wanneer je weet waar je precies bang voor bent dan kun je proberen dit risico zo klein mogelijk te maken. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100