Welke keuze moet ik maken,de pil pf een spiraaltje ?

Ik heb een aandoening aan mijn baarmoeder,adenomyose,hierdoor moet ik mijn pil doorslikken voor de rest van mijn leven (ben nu 31 en heb dit al 12 jaar)
Ik heb geen kinderwens en mijn vriend ook niet maar ik ben heel bang dat ik door de pil heen alsnog zwanger kan raken aangezien de pil door stress ook weleens niet goed werkt en ik toch onverwachts ongesteld word.

Hoe betrouwbaar is het Mirena spiraaltje en is een spiraaltje wel handig als ik al een gevoelige baarmoeder heb ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Goeie vraag voor een gynaecoloog maar algemeen kun je zeggen dat een mirena goed betrouwbaar is, al was het alleen maar omdat je nooit aan een pil hoeft te denken. Verder is een pil wel betrouwbaar bij stress maar ja je kunt de pil ook wel eens vergeten of uitspugen etc. Nu slik jij de pil door en dat is wel een extra veiligheid, je bent dan niet meteen zwanger als het eens mis gaat omdat je dan een stopweek zou kunnen houden (of ook blijven doorslikken en toch een lichte bloeding krijgen). Op zich lijkt mij de mirena beter voor jou maar nogmaals: dat zal een arts je beter kunnen uitleggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
tja daarvoor kun je beste naar de gyneacoloog of eerst naar je huisarts, weet je zeker dat je uit deze 2 wilt kiezen. een vriendin van mij heeft ook een aandoening aan de baarmoeder en zij overweegt ook de prikpil (zie link) of om haar eierstokken eruit te laten halen,
http://www.anticonceptiemethoden.nl/index.php?p=65

ik hoop dat je er wat aan hebt

xxxx Boerinneke
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo D44ntje,

Ik zou deze kwestie sowieso eerst met je dokter of huisarts bespreken. Hij kan je adviseren wat het beste keuze is in jou situatie. Er is jaren onderzoek gedaan naar het Mirena spiraaltje. Uit dit onderzoek is gebleken dat het Mirena spiraaltje een zeer betrouwbare anticonceptiemethode is. Op onderstaande site vind je een opsomming van de voor- en nadelen en meer informatie over het Mirena spiraaltje.

Succes!