Hoe spoel je een ontstoken ooglid en wat is het nut ervan.

Met afgekoeld gekookt water met een steriel gaasje. Maar hoe spoel je dan en wat is het nut?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Je kunt spoelen door een bakje of glaasje te gebruiken (zie hierboven). Met een gaasje kun je ook voorzichtig deppen. Ik weet hoe belangrijk het is om te doen, liep vorige week zelf met een enorm dik oog. Had druppels gehad maar moest ook spoelen. Door te spoelen verkoelt het, verzacht de pijn wat, maar vooral: de bacterien en viezigheid spoel je weg. Daarnaast kun je korstjes enzo krijgen in je oog en in je wimpers, door veel te spoelen worden deze korstjes zacht en kun je ze gemakkelijk verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij de apotheek of drogist kun je een oogbadje kopen. Hier doe je het water of vloeistof in en druk je tegen je oog aan. Je knippert een paar keer in de vloeistof en je oog is gespoeld.

Je kunt ook het steriele gaasje dopen in gekookt water en daarmee je oog uitspoelen. Goed nat maken en je oog proberen open te houden.

Toegevoegd na 42 seconden:
Het nut is dat je alle stofjes en viezigheid wegspoelt zodat het de ontsteking niet verder verergert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen oogbadje hebt zoals hierboven omschreven kan je ook een klein borrelglaasje gebruiken.