gedachten kunnen niet stoppen met 1 bepaalde gedachte, het keert maar terug, wat is dit en wat moet ik er aan doen?

ik heb een geweldige relatie, voel me super om mijn gemak bij mijn vriend. we hebben nu 1 jaar en 7 maanden en het gaat goed, alleen nu zie ik mijn ex regelmatig (we zitten op dezelfde school en soms ook enkele lessen samen) mijn lichaam reageert heel raar op hem. Voel me ontzettend ongemakkelijk. Met als gevolg dat ik denk dat ik verliefd op hem ben. Ook al weet ik dat dat niet zo is. Maar het gevolg is dus dat mijn gedachten niet meer kunnen stoppen met de gedachte dat ik verliefd ben op mijn ex. En nu is het helemaal ongemakkelijk om hem te zien en word ontzettend zenuwachtig van hem. En dat heb ik bij mijn vriend dus al niet meer, wat super logisch is natuurlijk na bijna 2 jaar relatie. Mijn gedachten kunnen niet meer stoppen en mijn vriend raakt zijn geduld ook een beetje kwijt.. ik weet echt niet meer wat ik moet doen ik hou ontzettend veel van me vriend

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Stop in ieder geval met de gedachte wegduwen. Daar maak je het denk ik alleen maar spannender mee. In ieder geval kom je er zo niet achter wat deze gedachte je wil vertellen.
Probeer eens om de gedachte toe te laten (als je alleen bent) en denk dan eens verder. Misschien kun je dan bedenken waarom je deze gedachte hebt en wat hij je wil zeggen.
Misschien zegt het je wel iets over je huidige relatie en niet over je ex. Of misschien iets over jouzelf.
Als je de gedachte toelaat en onderzoekt, kun je kiezen of je er vervolgens iets mee gaat doen. Dan kun je de gedachte zelf in ieder geval loslaten.
Succes ermee!