Ik zie heel vaak blauw licht bv om mn armen tussen mn haaren is dat normaal of een teken dat ik pararnomaal ben ?

of iets met auras enso ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is niet normaal.
Zou de huisarts eens bezoeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt er op dat je je eigen energieveld waarneemt. Maar of dit nu onder 'paranormaal' valt?
Het is in ieder geval niet iedereen gegeven dit te kunnen waarnemen.

Antwoorden (2)

Als jij het kunt waarnemen, kan een goed foto-apparaat het *zeker* waarnemen. Goede apparatuur is namelijk gevoeliger dan het menselijk oog: apparatuur kan licht waarnemen dat voor ons te zwak is, en apparatuur kan licht waarnemen dat buiten het frequentiebereik valt waarvoor onze ogen gevoelig zijn.

Als dit licht werkelijk zou bestaan, zou dat dus al lang zijn geaccepteerd.

Ik denk daarom dat het waarschijnlijker is dat je ofwel een bepaalde reflectie ziet (en die zul je dan natuurlijk ook op foto's zien), ofwel dat je nabeelden ziet. Die nabeelden zijn ook bekend als de donkere of lichte "uitstraling" die personen of objecten soms lijken te hebben.

Sommigen zien daarin een "bewijs" van paranormale "energie"velden. Je kunt ook gewoon accepteren dat het oog een fotochemisch mechanisme heeft dat noodzakelijkerwijs tot dergelijke artefacten leidt.

Tot slot is er nog de mogelijkheid dat het niet om reflecties gaat en ook niet om nabeelden, maar dat jouw eigen hersenen deze blauwe gloed creëren. Zeg maar op dezelfde manier als waarop aura's worden gecreëerd door de hersenen van mensen die daar gevoelig voor zijn.

Als je een dergelijke gloed ook bij anderen waarneemt, zou je een zelftest kunnen doen om dat laatste te testen. Als je je hebt verdiept in dit ondewerp, ken je ongetwijfeld het experiment dat bekendstaat onder de naam "net om de hoek" of "net achter de deur". Hiermee kun je testen of jij een werkelijk bestaande blauwe gloed waarneemt, of dat jouw waarneming iets is dat niet bestaat maar dat door jouw eigen hersenen wordt gecreëerd, zodat jij het ervaart als levensecht.

Om terug te komen op je vraag: nee, het is zeker geen teken dat je paranormaal bent. De meest waarschijnlijke oorzaken lijken mij reflecties, nabeelden, of een creatie van jouw eigen hersenen. Je kunt zelf testen of jouw ervaring inderdaad door één van deze oorzaken kan worden verklaard.

In alle gevallen geldt dat jouw ervaring echt is, maar dat er geen relatie is met iets paranormaals.

Cryofiel
10 jaar geleden
Normaal is het iig niet.
Maar datgene wat jij beschrijft, lijkt me verband met je ogen te houden,want ik ga er van uit dat paranormaliteit niet bestaat, dus lijk me een bezoek aan de oogarts de aangewezen weg.