Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je je pijngrens verhogen?

Toegevoegd na 16 minuten:
Bedoel dan voornamelijk zodat je bij bijv. de dokter gewoon kunt blijven liggen en je niet overal tegen verzet of de boel mij mekaar schreeuwt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag mij af waarom je dit zou willen? Als jij bij de dokter als een stijve plank ligt en niet aangeeft wanneer iets pijn doet dan weet hij ook niet wat hij aan je heeft.
Ik ben zo'n 'harde tante' deels door veel pijn gehad te hebben en deels doordat het op een of andere manier een familietrekje is. Inmiddels heeft mijn huisarts (en mijn fysio ook) door dat wanneer ik zeg dat iets 'gevoelig' is dat dit het punt is waarop anderen liggen te kermen. Maar het duurt even voordat ze dat door hebben. Zij zeggen altijd 'voor jezelf is het fijn maar voor ons is het lastig'. Maar ja, bij mij is het nu eenmaal zo dus ik zou zeggen verhoog je grens niet teveel!!!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Via acceptatie en weg-ademen.

Door te accepteren wat je overkomt, en eraan mee te werken. Zo creëer je een goede sfeer, dat maakt het voor je geest makkelijker weinig of geen spanning op te bouwen. De spanning die wel opbouwt moet je direct weer weg ademen.

Zo laat je de ervaring direct weer los en stapelt de pijn zich niet op. Daarnaast kun je de ervaring beter verwerken als je er bewust zelf voor kiest deze te hebben (meewerken).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Heel intensief sporten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door heel langzaam steeds weer een klein stukje verder te gaan.

De opbouw duurt erg lang, als je het niet in stand houd, neemt het wel heel snel af!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel vaak die pijn ondergaan lijkt me het devies.
Als je 10 keer je hoofd tussen de autodeur zet en hem dichtramt, doet het de 10e keer vast minder pijn.

Succes!

:-)

Toegevoegd na 9 minuten:
Owww, als ik die toevoeging had gelezen had ik dit antwoord natuurlijk nooit gegeven.... ;-)

Maar om even specifiek antwoord te geven op je vraag. Misschien is dit niet het meest verantwoorde antwoord, maar een borreltje helpt wel. Let wel op dat dit zeker niet bij alle doktersbezoeken verstandig is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet de meest subtiele manier om de pijngrens van je schedel te verhogen. Laat maar weten of het lukt... +1 voor de moeite!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha denk dat ik dat maar niet ga uitproberen:P
In Indonesie en Maleisië kunnen ze er wat van om hun pijngrens te verleggen of zelfs uit te schakelen. Bij dit filmpje zouden de Thaiboksers in Nederland hard weglopen als ze dit moesten doen!!!
In Nederland valt het waarschijnlijk onder 'mishandeling'van je leerlingen. Ik durf zelf te beweren dat deze beoefenaars uit de Indonesiche Pencak Silat wereld het makkelijk kunnen opnemen tegen de betere Muay-Thai, zoniet de beste MuayThai-Boksers kwa pijngrens verleggen.

http://www.youtube.com/v/v5CfSNrU7k

Toegevoegd na 2 minuten:
Deze video moet het wel goed doen:

http://www.youtube.com/v/v5CfSNrU7k8

Toegevoegd na 3 minuten:
Kijk dan maar op deze site daar kun je het wel zien:

http://www.kickbox.nl/forums/archive/topic/17078-1.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer minder angstig te zijn laat het gewoon op je afkomen. Omdat angst de pijn versterkt .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met adrenaline.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hypnose of zelfhypnose
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
proberen zo veel mogelijk te ontspannen, helpt mij in ieder geval wel iets bij tandarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding