Mijn menstruatie blijft al twee maanden weg, komt dit vaker voor?

Hallo, Ik ben 21 jaar, heb nog nooit de pil gebruikt en heb geen vriend. Toch blijft mijn menstruatie al voor de tweede maand weg. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb het ook... Ondertussen al een aantal jaar. Moet af en toe naar de dokter, maar er lijkt niets aan de hand te zijn.
Ik was van mijn twaalfde tot mijn 18e heel regelmatig ongesteld. Exact elke 28 dagen. Daarna wat onregelmatiger en toen niet meer. Ook geen vriend, nog maagd en nooit de pil gebruikt. Verder geen duidelijke aanleidingen (geen stress, gewichtsschommelingen, nieuwe of enge ervaringen oid).
Langs de dokter gegaan, die zei dat het vaker voor komt, moest als het (vanaf dat moment) nog een half jaar duurde nog eens langs komen.
Toen ben ik gescreend. Ik bleek kerngezond, ze kunnen geen verklaring vinden, behalve dat ik geen oestrogeen meer aanmaak (wat zorgt voor de eisprong). Andere hormoonwaardes zijn perfect.

Ik moet nu af en toe een hormoonkuur om 'de baarmoeder schoon te houden'.

Dus wat je moet doen? Huisarts bellen, maar je vooral niet teveel zorgen maken, je bent niet de enige.

Succes! (en, geluk bij een vervelende situatie: je hebt geen geklooi met tampons, maandverband en niet kunnen zwemmen;))
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan 'gewoon' voorkomen (en dan vanzelf overgaan), maar het kan ook ergens door veroorzaakt worden, bijvoorbeeld door een foutje in de hormoonhuishouding.
Kortom: naar de dokter!