Als je nagels snel groeien, groeit je haar dan ook snel?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik probeer mijn haar sneller te laten groeien en gebruik onder ander silicium en msm. Nu merk ik dat mijn nagels super snel zijn gaan groeien (moet ze denk ik 2x per week knippen), terwijl ze anders nooit groeide bij mij.

Bij je haar zie je natuurlijk niet zo snel of het snel groeit, maar weet iemand misschien of je haar snel groeit als je nagels ook snel groeien?

Toegevoegd na 1 uur:
Dus zijn nagelgroei en haargroei aan elkaar gerelateerd? Staat een snelle groei van de nagels ook voor een snelle groei van de haren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mijn pedicure zijn nagel-en haargroei idd aan elkaar gerelateerd, haren en nagels groeien sneller bij warm weer en middeltjes dragen daar m.i. niet toe bij.
SnakeEye
10 jaar geleden
2x per week knippen...?!?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus je gaat geld uitgeven aan snellere haargroei.... STEL dat het werkt (dat doet het niet) zal dat wellicht een voordeel zijn van 5-10%? Nou joepie, een cm per jaar extra! Gefeliciteerd, dat zal uitmaken.

Antwoorden (2)

je haar groeit gemiddeld 1,5 cm per maand. kan dus wat meer of minder zijn.
Daar helpt verder niets aan, haar is, net als nagels, dode stof dus trekt zich niets aan van allerlei toegevoegde stofjes. (mijn nagels groeien soms ook iets sneller en dan weer iets langzamer, zonder extra toevoegingen)
anneliez
10 jaar geleden
Het sneller groeien van hoorn (nagels & haar) ontstaat door verandering van de omgevingstemperatuur, dus met andere woorden, hoe warmer buiten hoe sneller e.e.a. groeit.
Dus haar & nagels zullen beide sneller gaan groeien.