Hoe werkt een dukan dieet?

Mijn moeder is 36 en wil het dukan dieet doen, hoe werkt dit precies en waar kan ik een lijstje van krijgen? Mag je trouwens ook groene thee met citroen erop drinken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
anneliez
10 jaar geleden
crashdieet dan is er maar een antwoord, en dat zet ik toch maar onder reactie, want dat scheelt de moderator werk: het werkt niet

Antwoorden (1)

weet de details niet helemaal, maar komt er op neer dat je heel veel eiwitten eet, en zo goed als alle koolhydraten schrapt.
dus heel veel vlees, eieren en melkproducten, en geen brood, geen pasta, geen rijst etc.

In het begin val je af, maar uiteindelijk niet meer. En grote kans op verstopping, omdat je veel minder vezels binnenkrijgt wegens het schrappen van koolhydraten. Of je moet nog veel groente eten.

Het is niet echt aan te raden op de lange termijn, je nieren krijgen veel extra werk om alle eiwitten af te voeren, en door de lage koolhydraten is de kans groot dat je niet veel energie hebt om te sporten, wat belangrijk is voor gezond leven en afvallen.

Groene thee mag je trouwens altijd wel drinken hoor. Let wel op met de citroen en het glazuur van je tanden.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Klopt, www.dukandieet.com
Helaas weer zo'n crash dieet.
Ritsuka
10 jaar geleden
mijn moeder heeft het een tijdje gevolgd en is er nu al weer mee gestopt omdat ze niet meer afviel. En nu zijn de kilo's er weer bij..