Waar komt die angst vandaan?

Vanaf dat ik 's morgens opsta tot de middag heb ik een gevoel van angst en onheil en onveiligheid over me. Na de middag begint het beter te worden. Ik kan dan gewoon niks doen in de voormiddag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe moeten wij dat hier weten? Ga naar je huisarts voor eerstelijns psychologische hulp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En eigenlijk is het antwoord natuurlijk simpel: die angst komt uit je eigen hoofd. Maar ik denk niet dat dat het antwoord is waar je op zit te wachten.

Het beste antwoord

De enige die kan zeggen waar die angst vandaan komt, ben je zelf. En daarvoor heb je de hulp nodig van een psycholoog, die dat met je gaat bespreken. Ik raad je dringend aan het niet te lang te laten doorgaan, hoe langer je er mee loopt hoe moeilijker het is om de angstgedachten weer kwijt te raken.
De eerste gang is naar de huisarts, om dit in gang te zetten.
Als ik er een naam aan mag hangen, ik denk aan een gegeneraliseerde angststoornis. (voor wat het waard is)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gegeneraliseerde angststoornis wow! ik heb het opgezocht op wikipedia en herken mezelf hier totaal. Bedankt! + en beste antwoord !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En nu iets er mee gaan doen dan, he?

Andere antwoorden (3)

Wellicht heb je een luie geest en starre blik ,waardoor je niet in staat bent om het positieve,prettige,aangename te zien. Hierdoor ontneem je jezelf veel levenslust.
In feite ben je gehandicapt. Je moet net zoals met fitness/hardlopen proberen om stapje bij stapje je geest te trainen. Probeer je steeds meer te verzetten tegen die angst,door positieve stappen te ondernemen wanneer die angst opkomt. Dit kost je veel energie,maar als je doorzet lach je er later om. Succes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik momenteel erg sterk merk is dat een voortdurende angst of stress vaak uit een heleboel kleine angstmomenten bestaat die achter elkaar optreden. Soms hebben ze met elkaar te maken, maar het kunnen ook losstaande angsten zijn.

Zelf merk ik het door een misselijkheidsgevoel in mijn maag. Als die weer meer begint te zeuren, dan bedankt ik dat gevoel en vraag ik 'het' welke stress ik ervaar en waarom ik die ervaar. Ik krijg daar dan steenvast een antwoord op en heb zo momenteel erg veel nieuwe inzichten in mezelf en hoe ik altijd stress/angsten heb ervaren.
In het begin dat ik ermee begon, was elke situatie een stress situatie. Vaak ook onnodig, maar meer vanuit een gewoonte om stress te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet waar het vandaan komt. Het kan vele oorzaken hebben. Zelf heb ik dit ook een lange periode gehad. Bij mij had het toen oa te maken met bijwerkingen van medicatie, daarnaast heb ik ook een angststoornis. De een is daar helaas gevoeliger voor dan de ander. Ik raad je wel aan om hulp te zoeken als dit aanhoudt