Hoe kan het zijn dat ik rechtshandig, en linksbenige ben?

Belangrijk om te weten is dat met alles rechtshandig ben. ( dus mij is niet aangeleerd om met rechts te schrijven, zoals men vroeger wel deed.
Schoppen ( met voetbal) daarin tegen doe ik met links.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo, Het is een kwestie van aanwennen, voetbal je liever met links? Dan moet je dit zeker doen.
Als je rechtshandig bent betekend dit niet dat je ook je rechter voet als eerst gebruikt. De hand waarmee je schrijft, de muis van je computer vast pakt, etc. is vaak dezelfde hand. Het licht er echt alleen aan op welke manier je iets aanleerd. Voor je voeten geld vaak, als je op een step gaat staan welke voet zet je dan voor, als je voetbalt met welke voet schop je de bal weg. Het kan dus verschillen welke hand je gebruikt voor wat je doet.
Er zijn genoeg mensen die hun schaar in de linker hand houden en schrijven met rechts. - Sharpen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is niet zo heel zeldzaam, je hoort tot de 19% die dat heeft van alle rechtshandigen. Het rechts- of linkshandig zijn is sterker dan links- of rechtsbenig zijn. Een goede voetballer moet met beide benen goed kunnen schieten tegenwoordig en schrijven met wat niet je voorkeurshand is is een stuk lastiger te leren. http://www.faqt.nl/vraag-en-antwoord/kun-je-ook-rechtsvoetig-zijn/

Antwoorden (1)

Nee, slechts één kant van je lichaam is beter ontwikkeld dan de andere. Het kan echter wél zo zijn dat je het jezelf verkeerd aangeleerd hebt, waardoor het normaler 'voelt' om te schoppen met dat been. Voor je lichaam zou het beter zijn als je toch de 'betere' kant van je lichaam gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet waar, het komt heel vaak voor dat een linkshandige rechtsbeent en andersom. Die twee hebben veel minder met elkaar te maken dan jij denkt. Zie ook mijn reactie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toevallig heeft een goede bekende van mij hetzelfde probleem. Bij een medische keuring afgelopen jaar heeft hij van die arts het advies gekregen om toch aan te leren zijn 'goede kant' te gebruiken. Maar die arts zal het dan wel verkeerd hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Elke voetbalspeler die goed wil worden MOET met beide benen kunnen schieten, geen arts die dat verkeerd vindt bij Ajax!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het was niet de vraag of dat je een goede voetbalspeler kan worden men zonder beide benen te gebruiken, maar goed. Met de volgende link eindig ik deze discussie op dit vragenplatform, want blijkbaar ben je niet te overtuigen. http://trainers.voetbal.nl/article/15006/tweebenig-zijn-niet-noodzakelijk p.s. (Moderators) Mijn antwoord is niet aangepast, maar de vraag wel. Nu staat er dus een 'Nee' op een vreemde plaats.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
"Voor je lichaam zou het beter zijn als je toch de ‘betere’ kant van je lichaam gebruikt." heb ik nog nooit van gehoord. Heb je een bron behalve "horen zeggen van een vriend"?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij was de vraag altijd al: "hoe kan het zijn dat" want daar heb ik al eerder antwoord op gegeven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pelle, je begint over voetbal, daar doelde ik op. HeerVoldemort, De 'vriend' is een gezinslid.