Ben ik verplicht om mijn bloed te laten prikken in het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben of kan dit ook bij de dichtsbijzijnde prikpost?

Ik vraag dit omdat men hier bij het ziekenhuis iedere keer moeilijk over doet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Je krijgt van het ziekenhuis een laboratorium brief mee met het stempel van het ziekenhuis. Al s je gewoon naar de prikpost gaat krijgt het ziekenhuis na twee dagen automatisch de uitslag. Maakt dus niets uit. Gewoon naar de prikpost in jouw buurt gaan!

Antwoorden (1)

Dat moet niets uitmaken, het gaat allemaal naar hetzelfde laboratorium. Ziekenhuizen hebben overal prikposten om het de mensen makkelijk te maken. En de aanvrager van de bloedtesten kan helemaal niet zien waar je geprikt bent omdat het niet uitmaakt. Ik snap niet waar ze zich druk over maken en wat het verschil tussen een prikpost in je woonplaats en die in het ziekenhuis is.