hoe geneest mijn schaafwond het snelst? (zie ook foto)

Deze topic bestaat deels al, Maar daar vind ik GEEN antwoord op mijn vraag. Ik hoop dus dat deze topic mag blijven!!

Goedenavond.
Ik heb een vriend die geregeld een klein stoppelbaardje laat staan.
Vanacht tijdens het vrijen & zoenen heeft mijn kin een schaafwond op gelopen waar echter niks aan te zien was.
(''Ja met een vergrootglas misschien'')
Maar de volgende ochtend stond ik op, En was het een serieuze plek.
Nu is het avond, en heeft het allerlei scheurtjes e.t.c.

Ik heb over 6 dagen een fotoshoot met alles er op en eraan.
Daarbij heb ik al 340.- Vooruit betaald. annuleren is geen optie.
Hoe kom ik SNEL van mijn schaafwond af? Dit kan ik er ECHT niet bij hebben!?

En daarbij, Lukt het op deze wond binnen 6 dagen weg te krijgen? (zie foto)

ik hoop op veel advies!

M.v.g Robert.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

Je zou Flammazine kunnen proberen,is in feite een zalf bij brandwonden,maar geeft ook een zeer goed effect kij schaafwonden.
Maak de wond en een stukje er omheen voorzichtig schoon. Verwijder korsten en dode huid.
Breng een laag crème van 2 tot 3 mm aan op de wond (dat is ongeveer de dikte van een luciferhoutje). U kunt hier eventueel een steriel gaasje voor gebruiken.
Maar of het over 6 dagen lukt is maar de vraag want schaafwonden genezen gewoonlijk niet zo vlug.
Mogelijks kan je de wonde na een 6-tal dagen wel wat wegsminken.
fremar
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Door de wond in een vochtige omgeving te laten genezen, hersteld deze sneller, zonder korstjes. Hansaplast heeft een speciale pleister om deze vorm van genezen te behalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alles is tegenwoordig digitaal. Een beetje fotograaf photo-shopt de boel heus wel onzichtbaar weg. Zou er dus niet te veel over inzitten.
Dit wondje gewoon aan de lucht laten drogen, dat gaat het snelst. Er komt dan wel een korstje op. Dit is nodig om er geen litteken van te krijgen.
10 jaar geleden
Wat goed werkt bij schaafwonden oid is mepilex border lite..