Wat kan je doen tegen een druipneus?

Ik heb al een hele dag een druipneus en mijn zakdoekjes beginnen nu toch wel een beetje op te geraken. Wat kan je eigenlijk doen om een druipneus zo vlug mogelijk te stoppen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.9K
Amadea
11 jaar geleden
De oorzaak ervan bestrijden. Zie verkoudheid of allergie.

Antwoorden (4)

Koop neusspray, dat helpt heel goed. Want een druipneus is in principe gewoon een dichte neusgat. Met een spray gaat die weer open en kan je beter ademen en dus heb je ook geen drupneus meer.

gewoon te koop bij de supermarkt, apotheek en drogist.
http://www.pakaanbieding.nl/Bonusan-Neusspray-20ml/844560

Toegevoegd na 1 minuut:
Lees wel de bijsluiter goed door!

Toegevoegd na 1 minuut:
En als het niet werkt, raadpleeg dan je huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt eraan of het om een gewone verkoudheid gaat of om een allergie. Een gewone verkoudheid wordt veroorzaakt door een virus. Het duurt hooguit een week en dan zullen de verschijnselen van veel niezen en een druipneus wel afgenomen zijn. Natuurlijk kan een verkoudheid overgaan in griepachtige verschijnselen, maar ook dan is het een kwestie van uitzieken.
Bij een allergie kun je ook last hebben van niezen en een druipneus. Maar dit zal niet snel overgaan, als je geen maatregelen neemt. De stof waarvoor je allergisch bent zal in de lucht zitten en kan je mogelijk niet ontwijken. In dat geval moet je aan de huisarts iets vragen voor deze allergie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik 's nachts in bed altijd doe als ik niet kan slapen door een lekkende fopneus klinkt misschien niet aannemelijk, maar werkt echt super goed. Maak van wc-papier een bolletje en prop dat in je neusgat dat lekt (druipt.) Meer is het niet eigenlijk, maar echt, ik slaap altijd goed met een snotneus.

Overdag of in de menigte is dit natuurlijk geen gezicht, maar je zou een kleiner propje kunnen maken wat minder zichtbaar is. Een soort eigen gemaakte neustampon dus :p

(ik zag net nadat ik "neustampon" fout had ingetypt (los van elkaar) dat de automatische spelling het woord kende en dat er dus een neustampon bestaat. Ik weet niet of ze daarvoor bedoeld zijn, maar wellicht een idee)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL, ja, die dingen zijn echt dramatisch... Als ze er weer uit moeten lijkt het alsof ze 10 meter lang zijn...
Wat gegarandeerd helpt maar wat je vooral niet te vaak moet doen is een "neusje" ammoniak.

Het volstaat om een fles ammoniak open te maken en deze even onder je neus te houden. Meer niet.

Het effect is overweldigend, je bent meteen je snot kwijt.
Maar zoals gezegd, niet te vaak doen. Voor het slapen gaan kan je in ieder geval snotvrij in slaap vallen.