Ik weet niet precies waar mijn clitoris zit?

Sorry misschien een rare vraag maar hoe groot is ie ong. Is het een botje of huid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
32.9K

Antwoorden (6)

Dit kleine knopje is te vinden aan de bovenkant van je binnenste schaamlippen, waar ze bij elkaar komen.
De clitoris kan een paar millimeter groot zijn, maar ook meer dan een centimeter. Gemiddeld heeft ze de grootte van een potloodgummetje. De grootte zegt overigens niets over de gevoeligheid van de clitoris.
Haar enige functie is genot te geven. Voor het orgasme is zij onmisbaar. De clitoris is het meest gevoelige deel van de vulva, vergelijkbaar met de eikel bij onbesneden jongens.

http://www.sexwoordenboek.nl/clitoris.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Clitoris
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie de link. En als je voelen en strelen bij jezelf vind je hem vanzelf.

Is dit serieus? Eerst 'over vingeren' en nu dit weer......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik neem aan dat het serieus is. het is anoniem, wie neemt er nou de moeite dit anders te vragen op internet?, er zijn genoeg mensen die dit soort dingen willen weten, omdat ze zelf of onzeker zijn of geen sexuele voorlichting hebben gehad. en het is ongemakkelijk om het aan een ouder te vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is waar.....maar met googel en de link die ik erg snel vond krijg je toch ook heel duidelijke antwoorden. Het viel me gewoon op......Sorry!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iedereen maakt fouten :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het gevoel dat mijn reactie is gemodereerd. Die was nogal bezorgd. Nu slaat het -behalve de link dan- nergens op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Margrietje, heb je het nieuws gezien/gehoord? Een meisje van 11 werd zwanger en op 12 jarige leeftijd baarde zij een kind. Mijn reactie was heel anders. Heel bezorgd en ook wantrouwig. En wat met wat er gebeurd op het internet (en de gevolgen) niet zonder reden vind ik.
Het is een zacht bobbeltje onder de huid, het voelt aan als een kleine verdikking. Het hoeft helemaal niet duidelijk voelbaar te zijn, maar als je 'op ontdekkingsreis' gaat, vind je vanzelf waar hij zit als je opgewonden raakt. Je hoeft er aan de buitenkant ook niks van te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even hier kijken: http://sexwoordenboek.nl/clitoris.html

Verder heb ik meestal een trucje om die van mijn vriendin te vinden.

Ik begin met mijn vinger in de vagina, dan lanzaam omhoog totdat het als een soort eindpunt voelt. Op dat punt rondjes draaien totdat ik een knobbeltje voel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je clitoris zit bovenaan tussen je schaamlippen en is een bobbeltje dat in grootte kan variëren van een erwt tot een flinke knikker.

In de link vind je verschillende foto's van (normale) vagina's waarop de plaats van de clitoris goed is aangegeven.

Het is géén botje, maar een stukje 'vlees' waar heel veel zenuwen in uitkomen, en qua stuctuur en gevoeligheid vergelijkbaar met de eikel van een man.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb even een kijkdoos voor je gezocht....

zie hier, de clitoris!