Wat moet ik doen als ik "opeens " ongesteld word op school?!. :-I, ik ben er namelijk best wel bang voor dat dat gaat gebeuren...

-

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9K

Antwoorden (19)

Zorgen dat je altijd wat bij je hebt ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zorgen dat je ALTIJD in een zijvakje van je tas een tampon of iets dergelijks bij je hebt, dan ben je altijd voorbereid.

Op tijd naar de wc gaan als je iets merkt, dan ben je er op tijd bij.... misschien soms een sjaaltje mee naar school nemen.

Mocht je er onverhoopt te laat achter komen en doorlekken, dan kun je dat met het sjaaltje camoufleren zodat het lijkt alsof je ineens een andere outfit aan hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zult toch wel ongeveer weten wanneer het zover is dus zorgen dat je alle benodigde materialen in je buurt hebt
en ik denk dat als je het vergeten bent ze op school wel een "noodsetje" hebben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij bedoelt ze de eerste keer ongesteld worden, ze is pas 12!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat stond niet in haar vraag maar idd dat zou kunnen
Naast lippenstift en spiegeltje van nu af aan standaard speklappen of tampony's in je tas hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De minnetjes zijn ongetwijfeld van "goed gevulde" handtassendraagsters! Zo, nu eerst tijd voor een.....Bloody Mary. Haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schapen en matrassen toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een tampony?? ahaha
Je weet meestal wel ongeveer wanneer je ongesteld moet worden, draag dan in ieder geval een inleg kruisje en zoals hierboven al staat zorg dat je maandverband of tampons bij je hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan inlegkruisjes dragen op de dagen dat er een goede kans is dat je ongesteld gaat worden. Mocht je opeens ongesteld worden, wordt het nog behoorlijk goed opgevangen. Wel vaak genoeg vervangen, en als je rustig thuis zit ze niet gebruiken als het niet nodig is, want zonder is wel hygienischer dan met.
Maar die aantal dagen kan het best, als dat ervoor zorgt dat je niet de hele tijd zenuwachtig gaat zitten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als man kan ik dat nog wel bedenken! Een maandverbandje in je schooltas doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem voor alle zekerheid altijd een maandverband mee naar school in je tas,maandverband zit tegenwoordig in leuke verpakkingen.
Ongesteld worden is niets waar je je voor hoeft te schamen,maar kan me voorstellen dat je er bang voor bent als het zomaar ineens kan gebeuren.
Hoe zullen anderen reageren,stel dat ze het zien?
Als je geen maandverband of tampons bij je hebt ga dan naar een leraar of lerares die je vertrouwd en vertel wat er gebeurt is.
Die leraar of lerares nemen je echt wel serieus en die helpen je zeker weten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd maandverband in je tas hebben! Als je 'opeens' ongesteld wordt, voel je dat meestal. Heb je het idee dat je ongesteld moet worden of het misschien al bent, ga dan regelmatig even naar de wc om het te checken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Raad ik het goed dat je bang bent dat je plotseling voor het eerst ongesteld zal worden op school?

In dat geval kan ik je geruststellen: de eerste keer ongesteld is meestal niet zo heftig dat je al doorlekt voordat je het merkt. Waarschijnlijk merk je een keer als je naar de WC gaat om te plassen dat er met afvegen wat bloed (vaak heel weinig en eerder bruin dan rood) aan het papiertje blijft zitten.

Als je ervoor zorgt dat je vanaf nu wat maandverband meeneemt naar school, is er dus geen enkel probleem. Je gebruikt het zodra je dat bruinige hebt met afvegen, dan heb je geen zorgen over doorlekken.

Vind je het toch een heel eng idee dat je op school ongesteld zou kunnen worden, dan zou je ook inlegkruisjes kunnen gaan gebruiken. Die plak je - net als maandverband - in je broekje. Als je dan ongesteld wordt en het niet meteen merkt, wordt het inlegkruisje vies, niet je kleren. Dan ziet niemand het. Zodra je het dan wel merkt, kun je het inlegkruisje vervangen door maandverband.

En vooral niet al teveel zorgen over maken! Bedenk ook, alle meisjes in je klas zullen hetzelfde meemaken. Er is niets engs aan, en het is al helemaal niets om je voor te schamen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lief gezegd! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zeg je dat toch weer goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dikke plus+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi gesproken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij het lezen van de vraag en de reacties miste ik exact dit antwoord. Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden!
Ik was er al heel vroeg mee.
Ik zat in groep 8 van de basisschool, en ik was 11 jaar.
Ik had er totaal geen rekening mee gehouden, of aangevoeld, of wat dan ook, en spontaan werd ik het op school.
Ik ben toen gewoon naar een lerares gestapt, en heb het vertelt, en heeft ze maandverband voor me geregeld.
Er is dus niks om je druk om te maken, zeker omdat jij het waarschijnlijk al aan voelt komen, dan ben je al een stap verder dan mij ;-)
Jij kunt inderdaad al een inlegkruisje in doen voor de zekerheid, en een maandverbandje in je tas meenemen.

Maar ook al duurt het nog een tijdje voor je ongesteld word, en je houd er effe mee op, om een inlegkruisje in te doen, en een maandverband mee te nemen, en je zou het dan ineens worden, dan is het echt niet erg, om even naar een lerares te lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staat niet bij of je het al een keertje geweest bent?
Ik ga er maar vanuit dat het de 1e keer is.

Mocht het namelijk de eerste keer voor je worden dan snap ik je zorgen wel want dat heeft elk meisje gehad.
Gewoon zorgen dat je altijd een verbandje mee hebt, desnoods plak je hem achter in je agenda, ze zijn zo dun tegenwoordig.
Bovendien voel je het echt aankomen van te voren.
Als je een soort kramperig gevoel krijg in je onderbuik dan kan je het wel verwachten en dan misschien alvast wat 'omdoen".
Ben je het al geweest, dan weet je hoe het ongeveer voelt en wordt je daar vanzelf wel alert op.
Mocht je echt niets bij je hebben dan gewoon even wat wc papier gebruiken om het op te vangen en even naar de ( vrouwlijke) congierge gaan of naar de kantine juf ( ze komen zo vaak bij mij voor iets namelijk.)

De eerste keer is voor elk meisje vreemd en spannend, maar dat went heel snel gelukkig en dan weet je gewoon niet meer beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Let op signalen van je lichaam. Pijnlijke borsten, buikkramp, rugpijn, slapheid. Als je dat poort signalen merkt, check dan wat vaker door naar het toilet te gaan. Als je ongesteld wordt en je hebt niets bij de hand, dan kun je ook een flinke laag wcpapier in je broekje doen. Dat werkt wel even voor nood, al zit het niet zo fijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het echt onverwacht is, en je dus ook geen bescherming bij je hebt, Kan je een bedje van wc-papier maken. Of van papieren zakdoekjes. Dan kan je in iedergeval van de wc af. En dan oop zoek naar echte bescherming, bij een vriendin, lerares of administratie kantoor...

Succes, Willemien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je al menstrueert : gewoon zorgen dat je altijd wat bij je hebt in je tas. Je hoeft heus niet met pakken maandverband te slepen. maar eentje of twee is genoeg om de dag door te komen.

Als je nog niet menstrueert en je bent bang voor die eerste keer, dan hoef je je geen zorgen te maken. De eerste menstruatie (menarche) kondigt zich langzaam aan door hele kleine beetjes heel donker zwart/bruin, stroperig bloedverlies. Niet eens herkenbaar als bloed, en het lekt zeker ook niet door. Hooguit moet je een onderbroek weggooien omdat je het er haast niet uitwast, ja, en vanaf dan ben je aan de beurt. Maar voor de zekerheid kun je best vast een maandverbandje of inlegkruisje in je tas stoppen.

Mocht het je toch ineens overvallen als je niks bij je hebt, meldt het dan gewoon bij een vrouwelijke leerkracht. We kennen het allemaal (wij vrouwen) en we weten allemaal hoe vervelend dat kan zijn, dus die zullen zonder uitzondering bereid zijn je discreet te helpen. Ook of zelfs zeker ook op de basisschool. Op de middelbare school hangen in de regel wel automaten waar je in noodgevallen wat uit kunt trekken.

Ongesteld worden we vroeg of laat allemaal, het is niks raars, niks om je voor te schamen en niks om stiekem over te doen. Het doet niet zeer en het is niet eng, en er is al helemaal geen man overboord als het je op een dag ineens overvalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem gewoon altijd tampons of maandverband mee naar school. Als je 's ochtends voordat je naar school gaat het denkt te worden die dag, kun je bijvoorbaat al voor de zekerheid een inlegkruisje dragen. Zo is er niet zoveel aan de hand als het je plots mocht overvallen. Op een gegeven moment leer je je eigen cyclus kennen, en krijg je er meer 'handigheid' in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog een extra tip: gebruik als het je eerste keer is gewoon maandverband. Om de eerste keer een tampon in te doen, moet je je op je gemak voelen, en je moet er de tijd voor nemen (ik tenminste). Lijkt me niet handig om dat op school te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het voor de eerste keer is dan kun je best een tampon of maandverband in je schooltas steken en best ook een slip als het gebeurt en je slip is vuil dan kun je best verversen
als het al eens gebeurt is dan weet je ook wel wanneer het juist zal zijn dan hoef je geen slip meenemen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het ongeveer tijd wordt dagelijks een inlegkruisje gebruiken, en altijd tampons meenemen.... meestal is het toch niet meteen de niagara?