Wat is de beste manier om m.b.v een crosstrainer een paar kilo af te vallen?

Ik wil nog een paar kilo af vallen, maar dit gaat erg moeilijk. Ik loop ook hard, maar wil ook nog met een crosstrainer afvallen. Maar hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste voor af te vallen is voornamelijk krachttraining doen. Dat, en goed op je voeding letten. Veel mensen hebben de neiging te weinig te eten, en dan val je op een gegeven moment niet meer af. Bereken dat dus eerst eens met deze site: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced Vul je gegevens in (op metric zetten) en vul je activiteiten in met de draaischijfjes. Het 2de getal linksboven (TDEE) is wat je nodig hebt op een dag. Als jij gezond wilt afvallen, kun je het beste een klein beetje (200-500 kcal) daaronder gaan zitten. En voor wat te eten, houd gewoon ongeveer de schijf van vijf aan: http://www.voedingscentrum.nl/nl/schijf-van-vijf/schijf.aspx Als je op deze manier gaat eten, en zorgt dat je 2-3x in de week krachttraining doet, plus wat cardio (probeer te werken naar 5x in de week 30-40 minuten iets sportiefs doen), dan ga je zeker resultaat zien. Over je crosstrainer, die kun je zeker gebruiken op je cardio dagen. Het beste kun je dan een interval training gaan doen, dat is het effectiefst in een korte tijd. Dus ga 1 minuut voluit, daarna 30 seconden tot 1 minuut op een rustig tempo. En dit herhaal je de hele tijd, tot je bij 15-20 minuten bent. Ik kan je verzekeren dat je daarna kapot bent. En daarna het beste iets met koolhydraten en eiwitten eten om je energie weer aan te vullen. Toegevoegd na 2 minuten: Dus hardlopen is prima, crosstrainer ook, maar probeer daarnaast ook krachttraining te doen. Daar word je echt geen bodybuilder van, maar het zorgt er wel voor dat je mooi strak in je vel komt te zitten. En een hogere spiermassa = meer vetverbranding in rust. Kijk ook even na of je wel genoeg eet op een dag, en of het echt nodig is om een paar kilo af te vallen. Waarom wil je kilo's kwijt? Medische noodzaak?

Om vet te verbranden kun je best om de dag gedurende minimum één tot anderhalf uur een fysieke inspanning leveren op 60 tot 65% van je maximum hartslag. Gebruik deze formule om doelhartslag te berekenen. (220 – leeftijd – hartslag in rust) x 0.6 + hartslag in rust. En natuurlijk moet je op je voeding letten ....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100