Als je lacht, waar komt de lach vandaan waar begint het van je buik misschien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Lachen is en ritmische ontlading van spanning... Ja in je buik want daar verkrampt het door de spanning het eerst... Dus daar wordt die ook het eerst losgelaten... En als die ritmische ontlading gaande is, dan wordt er lucht uitgestoten en dat noemt men nu lachen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Lachen is een onderdeel van het menselijk gedrag dat wordt gecontroleerd door gebieden in het limbisch systeem van de hersenen. Hierbij zijn aparte gebieden actief bij verwerking van prikkels die lachen veroorzaken (zoals een grap of humoristische scene), en het lachen als lichamelijk reactie op die prikkels. Zo blijken humoristische prikkels onder meer gebieden in de ventromediale prefrontale cortex te activeren, dezelfde gebieden die ook gevoelig zijn voor beloning
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt dat wist ik helemaal niet :)
Lachen is onder andere een biologische reactie van mensen op humor. Hierbij vindt een vertrekking van de mondhoeken plaats, welke vaak gepaard gaat met een voortbrenging van geluid. Door lachen druk bijvoorbeeld je vrolijkheid of humor uit. Er bestaan verschillende soorten lachen: van de glimlach tot de slappe lach. Lachen is een onderdeel van het menselijke gedrag dat wordt gecontroleerd door de hersenen. Lachen heeft een duidelijke functie in het groepsgedrag van mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een lach ontstaat door waarneming.
lachen kan ook als je gekieteld wordt.
lachen doe je op je uitademing
ja, hij ontstaat vanonder het middenrif, je buik
het is een emotie