soort pukkeltjes achter oor, wat is dit?

Ik heb sinds kort een soort pukkeltjes achter mijn oor. Niet op mijn oor maar meer naar achteren. Aan beide kanten en het lijkt wel alsof ze niet uitknijpbaar zijn dus echt onderhuids, maar het doet wel pijn net zoals een puistje. Weet iemand wat dit is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
21.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben je brildragend? Of draag je veel een zonnebril? Kan uitslag zijn van de poten of de warmte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verstoptje talgkliertjes. Weinig aan te doen

Antwoorden (2)

Inderdaad is het de vraag of je brildragend bent. Is dit wel het geval dan kan het uitslag zijn van de poten van de bril. Wat vaker voorkomt zijn verstopte talgkliertjes. En zoals jij het beschrijft ga ik hier ook van uit. Heb hier zelf ook regelmatig last van, trekt vanzelf weer weg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je omschrijving van de bultjes doet mij denken aan wat ik op mijn hals had. Bij mij kwam het door parfum! Omdat je aangeeft dat het achter je oren zit zou dat misschien een oorzaak kunnen zijn? De zuurgraad en toestand van je huid veranderen gedurende de jaren, misschien een weekje zonder proberen en kijken of dat verschil maakt?