Hoe kan ik erachter komen wat mijn maximale hartslag is?

Ik moet mijn eigen maximale hartslag te weten komen, hoe doe ik dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

De 220-leeftijd formule Deze formule is simpel toe te passen. Je neemt je leeftijd en trekt dit getal af van 220. Toegevoegd na 1 minuut: De Karvonen Index Een berekening van je rusthartslag [bijv. 's morgens als je wakker wordt] en je leeftijd. http://testcenter.fitnessnet.nl/?test=karvonen Toegevoegd na 2 minuten: En dan hier nog een site, waar je je leeftijd in vult. Je krijgt dan je maximale hartslag, maar ook de verschillende percentages waar je je training op kan baseren. http://www.lichaamsoefeningen.nl/tips-informatie/berekenen/maximale-hartslag-berekenen/

220 - je leeftijd is de maximale hartslag als je gaat sporten. Is dat wat je wilde weten? Fijne dag nog.

Bronnen:
fitnessnet.nl

Misschien heb je hier wat aan: Veldtest ter bepaling van de maximale hartfrequentie Doe een rustige opwarming van minstens 10 minuten. Hierbij stapt, jogt of fietst men rustig. Vervolgens drijft men de intensiteit van de inspanning om de 10 tot 30 seconden gradueel op. Inmiddels blijft men de hartslag op de hartslagmeter nauwlettend volgen. Wanneer men voelt dat de vermoeidheid zwaar begint door te wegen en men de inspanning bijna moet staken, haalt men nog even alles uit de kast. Forceer een eindsprint en bekijk onmiddellijk na het beëindigen van de inspanning de hartslagmeter. Stap, loop of fiets rustig uit. Ga zeker niet liggen of zitten na een maximale inspanning.

Bronnen:
http://www.cjsm.vlaanderen.be/gezondsporte...

Je maximale hartslag is verschillend per sport. En deze zul je dan ook per sport moeten opmeten. 220-leeftijd is wel een heel erg algemene formule die gemiddeld werkt en daardoor voor bijna iedereen fout is. Hoe je het dan wel meet. - Ten eerste moet je al op een redelijk conditie niveau hebben in die sport omdat je dit gedurende langere tijd moet volhouden. Stappen: 1. Warming up ongeveer 15 minuten. 2. Aan de slag (met een hartslagmeter) gedurende 30 minuten op ongeveer 90% van wat je maximale snelheid. Gedurende die tijd zul je zien dat je hartslag op een bepaald niveau uitkomt en daar blijft hangen. Dat is je maximale duurhartslag voor die sport.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100