Stoppen met roken en bijverschijnselen?

Ik ben 4 weken gestopt met roken, cold turkey en heb nergens last van! (in tegenstelling wat ik van anderen hoor) Moet dat dan nog komen? Of heb ik geluk....

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik ben inmiddels ruim twee maanden geleden van de ene op de andere dag gestopt met roken , en heb nog altijd geen ' bijverschijnselen' gehad (behalve dat ik niet meer hoest en een betere conditie heb). De een heeft meer last van de nicotine)verslaving) dan de ander of is er gevoeliger voor. Daarnaast zitten veel van de zogenaamde ' ontwenningsverschijnselen' gewoon tussen je oren, en zijn ze voornamelijk het product van de verslavingsindustrie (die je OF verslaafd wil houden OF je aan de vervangende middelen wil hebben). Voor zover je al (milde) verschijnselen kunt hebben van de onthouding van nicotine, zijn die doorgaans met twee weken achter de rug. Als je ze al niet gehad hebt, zul je e ook niet krijgen. Gewoon geluk dus. Vreemd genoeg maakt het niet uit HOEVEEL je hebt gerookt. Sommige kettingrokers hebben (owel lichamelijk als psychisch) nergens last van, terwijl juist heel matige rokers (die heel bewust op vaste momenten weinig sigaretten rookten) er WEL heel veel last van hebben.

Nou, ik denk dat je er dan ook echt goed klaar mee was! de bijverschijnselen zijn vaak een uiting van een gevecht met jezelf. ...wel willen maar het toch ook nog wel lekker vinden.... Als je niet echt wilt stoppen dan ga je het missen en krijg je dus de drang de sigaret te vervangen door bijvoorbeeld een snoepje. Ben je ineens 5 kilo zwaarder! :P hahaha Maar ja als je het niet mist dan is er ook geen vervanger nodig, denk ik. En als alleen het gebrek van cafeïne je chagrijnig zou maken dan was dat vast al gebeurd. Toch denk ik ook dat dat voor een groot deel te maken heeft met je eigen echte wil om te stoppen. Iets tegen je zin doen maakt altijd wat chagrijniger toch? Geniet er in ieder geval maar van zou ik zeggen!

Beste Sann085, wat een mazzel : nergens last van ! Ik denk dat je heel veel geluk hebt. In augustus 2010 ben ik na meer dan 40 jaar (veel) roken gestopt (voor de zoveelste keer) en nu lijkt het wel te lukken. Lijkt is verkeerd, want ik wil NIET MEER ROKEN ! En dat is waar het om gaat tenslotte. Ik heb veel meer adem, hijg niet meer in de telefoon ('ademloos') dat merk ik echt. De longarts is zeer tevreden over de vooruit gang van mijn longen, maar ik kan je wel vertellen dat ik nog nooit zoveel gehoest heb en de longarts heeft hier ook geen antwoord op: de een wel en de ander minder of niet. Soms hoest ik en proef ik een sigaret...: de verklaring zou zijn dat ik de geasfalteerde wegen in mijn longen ophoest... Ik ken een man die 8 jaar geleden gestopt is en het nog steeds behoorlijk moeilijk heeft. Anderen die stoppen gaan ontzettend snoepen (aankomen). Het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe lang heb je gerookt ? en hoeveel... Maar als jij nergens last van hebt niet hoesten, niet snoepen : gefeliciteerd ! Hoe vol en geef niet toe "voor de gezelligheid" eentje mee roken... De instinker. Toegevoegd na 3 minuten: Vergat het volgende : Als er iets "ergs" gebeurt in je leven, kan van alles zijn, vaak iets emotioneels, op zo'n moment beginnen de meeste ex-rokers weer te roken ! Let goed op.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100