Kan alcohol je oogkleur veranderen?

Ik ben 16jaar en ik gebruik regelmatig wat (Alcohol/drugs, en dan niet maar 2 glaasjes alcohol) en mijn oogkleur was altijd wat donker, maar sinds dat ik zoveel drink heb ik nou ineens veeeel lichtere ogen en me vriendin zei het ook al dat ze zo veranderd zijn, kan dit door enige alcohol of drugs komen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zolang de stoffen in drugs/alcohol actief zijn kan er van alles met je ogen gebeuren (groter/rood doorlopen/glazig). Maar van een verandering van kleur op langere termijn heb ik nog nooit van gehoord.
Amadea
10 jaar geleden
Enge kleine pupillen zie je druggebruikers soms hebben. Daardoor lijkt de rest van hun oog misschien meer gekleurd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De kleur van je ogen blijft hetzelfde.
Maar je oog wit kan rood worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat is niet mogelijk, wel kunnen ze er waterig of bloeddoorlopen gaan uit zien.
Wat wel op den duur kan verkleuren, is je neus, die kan paarsachtig worden, als je veel blijft drinken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry, verkeerd geplaatst bij reacties!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
niet mogelijk maar je oogwit kan wel rood worden.

Antwoorden (1)

Nee, dat is niet mogelijk, wel kunnen ze er waterig of bloeddoorlopen gaan uit zien.
Wat wel op den duur kan verkleuren, is je neus, die kan paarsachtig worden, als je veel blijft drinken.