Er zijn twee mogelijkheden: iemand kan zich inleven in andermans situatie, of iemand kan dat niet.

Als iemand dat kan, dan is het vrij eenvoudig om te vertellen wat geestelijk lijden inhoudt. Gewoon vertellen is namelijk al voldoende.
Als de persoon zich niet kan inleven in de situatie van een ander, hoef je er niet eens aan te beginnen om het uit te leggen: het zal je niet lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi antwoord +1
Geestelijk lijden is b.v. dat je b.v. niet los komt van vervelende herinneringen, of dat je geen zin in het leven meer hebt en dat niet weet te veranderen hoe graag je zou willen, dat je steeds het gevoel hebt dat mensen je niet mogen terwijl daar eigenlijk geen reden voor is, etc. zo zijn er talloze voorbeelden te geven van geestelijk lijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat iemand een tijdje als vrijwilliger gaan werken in een verpleegtehuis, dan zie je heel goed wat geestelijk lijden is. Dan hoef je niet veel meer uit te leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pijn die voornamelijk of alleen psychisch wordt gevoeld.