Draaien torische contactlenzen "vanzelf" in de juiste positie?

Torische contactlenzen (zachte) hebben niet alleen binnenkant en een buitenkant, maar ook een onder- en bovenkant. De onderkant is aangegeven met een bijna onzichtbaar streepje.
Maar is dat bij het inzetten nou erg belangrijk? Draaien de de lenzen door de zwaartekracht niet in de juiste positie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
22.2K

Het beste antwoord

Ik heb hetzelfde met mijn lenzen. Het streepje is bijna niet te vinden soms. Mij hebben ze verteld dat er een gewichtje zit bij het streepje en dat deze dus altijd onder wil zitten. Maar wanneer het niet uit zou maken hoe je ze in zou doen zou dat streepje er niet hebben gezeten. Het zal na verloop van tijd best goed gaan zitten maar beter is dan toch om het gelijk goed in te doen zodat je meteen helder ziet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En kun jij wel het verschil zien tussen binnenkant- en buitenkant?

Andere antwoorden (4)

Ik heb een bril met een prisma. Die prisma moet op de goede plaats zitten omdat hij mijn ogen anders niet goed corrigeert. Dat is ook de reden (is mij verteld) dat ik geen lenzen kan. Dan draaien de lenzen en de prisma in de loop van de dag en dan zit die prisma niet meer goed. Misschien het is ook zo bij die lenzen die jij bedoelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit een soort van verzwaring aan de onderkant waardoor ze in je juiste positie komen. Persoonlijk vindt ik de lenzen niet zo fijn, ik heb het gevoel dat ze dikker zijn dan andere..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt
Een lens 'drijft' als het ware voor je oog, en dat kleine puntje wil graag onderaan zitten.

Ik heb wel eens gedacht aan van die katte-oog lenzen voor een feestje en dan de lenzen scheef inzetten voor het rare effect. Maar dat kan helemaal niet! Ze gaan vanzelf weer goed zitten..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer de lenzen goed zijn aangemeten maakt het niet uit hoe je ze in zet. Ze draaien vanzelf in de juiste positie na een aantal keer knipperen.