Heeft er iemand nog tips tegen kiespijn?

Mijn vriend's pijnstillers werken niet!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slik nooit medicatie van een ander!

Antwoorden (11)

Ga met blote voeten op een koude natte dweil of een koude stenen vloer staan. Na een paar tellen trekt de pijn weg. Wel naar de tandarts gaan, want het helpt maar tijdelijk.Goed om bijvoorbeeld de nacht door te komen.

Kiespijn? Pak een boterham snijd de korstjes eraf. Een theedoek dubbelvouwen daar de boterham op leggen en met kokend water begieten zodat de boterham nat is. De theedoek verder opvouwen en zo heet mogelijk tegen de wang aanleggen. Pas op met verbranden!

Heb je tand- of kiespijn doe er dan wat kruidnagelolie op. Dit verzacht en verdooft de pijn. Werkt echt

Smeer op de pijnlijke stukken tandvlees grove mosterd. Het beste is nog fijngemalen mosterzaadjes maar grove mosterd helpt ook!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oeps ik was te laat zie ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Rieneke1
14 jaar geleden
plusje voor de kruidnagelolie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De werking van die boterham snap ik niet.
Spoelen met zout water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou naar de dienstdoende tandarts gaan sterkte !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom een min? zou je dat willen motiveren? Je blijft niet met pijn lopen?? Dat is niet handig toch?
Spoelen met sterke drank...niet opdrinken, alhoewel dat uitendelijk toch ook een vorm van verdoving is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bosje verse peterselie in je oor stoppen aan de pijnlijke kant. De pijn zal waarschijnlijk verminderen, maar ga wel zo snel mogelijk naar de tandarts!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ijskoudwater wil tijdelijk wel eens helpen, maar als het een ontsteking is kun je ook de huisartsenpost bellen voor antibiotica, en morgen naar de tandarts natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ibuprofen helpt meestal beter dan paracetamol. En dan snel naar de tandarts!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kruidnageltje tussen kies en wang dragen en morgen meteen even een afspraak maken bij de tandarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan waar de kiespijn vandaan komt, maar in principe zou je de tips met de kruidnagel uit kunnen proberen. Op een pluk zware shag kauwen wil ook nog wel eens werken, maar dit zijn natuurlijk lapmiddeltjes. Paracetamol fijnmalen en in een beetje water oplossen, vervolgens flink spoelen met deze oplossing aan de kant waar je de kiespijn hebt. Soms wordt kiespijn veroorzaakt door bijholteontsteking. Als dit het geval is moet je zorgen dat je neus goed open blijft door neusspray te gebruiken.
Verder gewoon paracetamol innemen en morgen de tandarts bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Massage. Nek en schouders. Nek met name (voorzichtig) langs de rand van de schedel. Vooral op plekjes waar je een 'holte' voelt, zoals achter de oorlel en vlak onder het oor, waar de onderkaak aanhecht.