moet mijn baas voor vervoer zorgen als ik vanaf mn enkel tot mn heup in het gips zit en toch kom werken omdat ze zo omhoog zitten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

Als hij omhoog zit zal ie zeker wat willen regelen.
14 jaar geleden
Nee dat is hij niet verplicht. Maar als je werkgever echt omhoog zit dan zal hij zeker iets voor je willen regelen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij is niks verplicht maar je kunt het hem wel vragen of hij iets kan regelen als het een goede baas is zal hij iets regelen of je moet kijken of je vanaf thuis kunt werken.
Geeft het wel even door aan het uwv dat je gaat werken

Toegevoegd na 1 minuut:
jij helpt hem uit de nood dan moet hij jou ook helpen doet hij dat niet zou ik niet gaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij op deze manier niet in staat bent om je zelf te vervoeren, ben je ook niet in staat om te werken. Dat kun je bij de arbo-arts navragen.
Als je dan toch aan het werk gaat, zal je een officiele regeling moeten treffen waar de arbo-arts en je werkgever aan meewerken. Transport lijkt me een goed begin daarvan.
14 jaar geleden
Als jou baas je vervangend werk aanbied, of misschien wil dat je je eigen werk doet, is hij-zij verplicht te zorgen voor vervoer als jij dit door lichamelijke omstandigheden niet zelf kunt. Hij mag daarvoor een collega de opdracht geven jou op te halen (tegen betaling natuurlijk) taxivervoer of iets anders regelen. Jij bent dan ook verplicht te komen. Ik kan niet echt een goed artikel erover vinden maar hier staat er iets van in (zie bron)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt me logisch. En ook een goede werkplek creëren.