Brandende ogen door het spelen van een computerspelletje?

Ik speel graag Bubble Shooter op mijn iPod. Als ik dit een tijdje gespeeld heb, dan beginnen mijn ogen te branden. Speel het geen uren, maar ongeveer een kwartiertje ofzo. Ik dacht eerst dat het door mijn lenzen kwam, maar heb het ook als ik mijn bril op heb. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heb ik ook, maar eerder na uren achter elkaar.

Het beste antwoord

Het zou best kunnen dat je continue naar het schermpje aan het staren bent en hierdoor bijna niet met je ogen knippert,hierdoor worden je ogen droog en dit kan een brandend gevoel geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien moet je wat vaker met je ogen knipperen? Het kan namelijk zijn dat je ogen uitdrogen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik ook soms. Dat komt, omdat je te lang naar een beeldscherm kijkt. Hierdoor gaan je ogen verzuren. Zo heet dat. Niks ergs aan hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je dan gewoon te lang te geconcentreerd zit te kijken... neem anders even pauze door wat drinken te pakken, om dat te verkomen de volgende keer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit probleem ook als ik aan de computer zit te spelen ik heb ontdekt dat ik veel minder met mijn ogen knipper als ik aan het spelen ben dus drogen je ogen meer uit.