Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Brandende ogen door het spelen van een computerspelletje?

Ik speel graag Bubble Shooter op mijn iPod. Als ik dit een tijdje gespeeld heb, dan beginnen mijn ogen te branden. Speel het geen uren, maar ongeveer een kwartiertje ofzo. Ik dacht eerst dat het door mijn lenzen kwam, maar heb het ook als ik mijn bril op heb. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
702
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heb ik ook, maar eerder na uren achter elkaar.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het zou best kunnen dat je continue naar het schermpje aan het staren bent en hierdoor bijna niet met je ogen knippert,hierdoor worden je ogen droog en dit kan een brandend gevoel geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien moet je wat vaker met je ogen knipperen? Het kan namelijk zijn dat je ogen uitdrogen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik ook soms. Dat komt, omdat je te lang naar een beeldscherm kijkt. Hierdoor gaan je ogen verzuren. Zo heet dat. Niks ergs aan hoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je dan gewoon te lang te geconcentreerd zit te kijken... neem anders even pauze door wat drinken te pakken, om dat te verkomen de volgende keer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit probleem ook als ik aan de computer zit te spelen ik heb ontdekt dat ik veel minder met mijn ogen knipper als ik aan het spelen ben dus drogen je ogen meer uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding