Ik ben mijn lenzenvloeistof vergeten, wat kan ik vannacht het beste doen?

Ik logeer vannacht bij iemand maar ik ben er achter gekomen dat ik mijn lenzenvloeistof vergeten ben. Ik heb zachte maand-lenzen en hij heeft alleen vloeistof voor harde lenzen. Wat kan ik het beste doen?

- Mijn lenzen vannacht inhouden.
- Mijn lenzen in een glaasje water doen.
- Mijn lenzen in "harde' lenzenvloeistof doen.
- Een ander alternatief?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek
2K

Het beste antwoord

Je lenzen in een bakje steriel water met een korreltje zout erin doen. Als je nu water kookt is het straks voldoende afgekoeld.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een glaasje water koken, om eventuele bacteriën te doden, en laten afkoelen. Hierin je lenzen bewaren.
11 jaar geleden
Weet niet zeker, mij werd altijd sterk afgeraden lenzen in contact te brengen met leidingwater. Dus ik zou mijn lenzen inhouden..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
En hoe denk je die lenzen morgen uit te kunnen krijgen? Ze zitten dan vastgeplakt en je ogen zijn hartstikke rood!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe het in geval van nood wel eens, mijn ogen reageren hier goed op. Als het einde van de maand nadert gooi ik ze ook wel eens gewoon weg. De volgende dag red ik het wel even zonder. Maar zoals altijd: dit verschilt heel erg per persoon. Je kan dus het beste gewoon zelf kijken wat je wil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
MIN, @blockx, nooit zoiets aanraden, tenzij je 100% zeker
weet dat het geen kwaad kan, voor hetzelfde geld praat je
nu iemand richting blijvend letsel aan de ogen aan! :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn opticien heeft mij verteld dat het niet meteen een ramp is om je lenzen 1 keer in te laten, maar liever niet. Leek me wel een betrouwbare bron. Ook vertelde hij mij dat als je water erin doet, dit heel erg schadelijk kan zijn voor je ogen. Wie praat hier nou een letsel aan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het lijkt er op dat de twee opticiens het met elkaar moeten uitvechten, de heren zijn het dus niet eens, geven totaal verschillende adviezen: vreemd !
wat mij aangeraden werd in het zelfde geval, was een eierdopje met leidingwater vullen, je lens daarin laten voor de nacht, 's morgens met schoon/ander leidingwater inzetten en direct naar huis of winkel en de zaak schoonmaken en inzetten op de normale goede manier...
derhalve altijd het een en ander bij je hebben voor noodgevallen.