Ontstoken ogen, beste medicijn + tips?

Hoi, ik ben een meisje van 12 , en ik heb nu als ruim 5 maanden last van ontstoken ogen, ik ben al 3 keer bij de dokter geweest, en heb ook al 3 keer verschillende middeltjes er tegen gekregen, ook is het al drie keer gestopt, maar kreeg ik er na een week , soms zelfs nog in nog minder tijd , weer last van. ik heb onstoken ogen sinds de maand dat ik last had van hooikoorts ( februari ) In die maand/tijd heb ik namelijk hooikoorts. Heeft iemand tips ik wil er heel graag vanaf.

Toegevoegd na 17 minuten:
p.s kan ik nu nog lenzen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek

Antwoorden (3)

Zo te lezen heeft het alles te maken met je hooikoorts. Dus er helemaal vanaf komen zal vrees ik niet lukken.

Wat ik regelmatig doe is mijn ogen spoelen. Je hebt daar bij de drogist speciaal water voor in een klein flesje (bij de medicijnen) met een 'mini-spoelbakje'. Het spoelt je ogen schoon. Misschien dat dit helpt, bij mij scheelde het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe is een ontstoken oog onschuldig. Maar als je er al zo lang last van hebt, is het raadzaam om er mee naar een oogarts te gaan.

Laat je mama een verwijzing naar een oogarts vragen aan de huisarts. Hij/zij zal je dan ook de juiste raad geven in verband met lenzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen oog make-up dragen. Inderdaad goed spoelen om je ogen goed schoon te houden. Met lenzen zou ik nog even wachten totdat het helemaal over is!