Wat is je recht in het volgende geval: vragen om print bloeduitslag aan balie ziekenhuis?

Je hebt recht om de bloeduitslagen te zien, de doktersassitent mag deze ook zien. Als je een printje ervan aan haar vraagt, mag zij dit dan aan jouw weigeren?

Toegevoegd na 7 minuten:
Graag met bron :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je hebt het recht om je gegevens in te zien enklet dat regel je wel via je huisarts en niet via de assistenten. Dat zij dat mag inzien heeft hier niets mee te maken

Toegevoegd na 44 seconden:
enklet = enkelt
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat niet om de huisarts, maar ziekenhuis. Gelden andere regels vaak.
ronron1212
13 jaar geleden
Ook in het ziekenhuis bespreek je dit met de arts en niet met de assistenten
Nee dat mag ze niet geven. Je kunt wel een verzoek via de arts doen. Reken er wel op dat je moet betalen voor de kopieën en dat het een aantal weken kan duren voordat je de stukken hebt