hoe komt het dat ik waggel als ik net geslapen heb?

ik heb net 3,5 uur geslapen en toen ik op stand had ik helemaal geen evenwicht!! leek net of ik elk moment kon omvallen!! hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

"Normaal gesproken, als u vanuit een liggende naar een staande houding gaat, verplaatst het bloed zich door de zwaartekracht naar uw buik en uw benen. Hierdoor stroomt er eventjes minder bloed naar het hart en wordt er ook minder bloed rondgepompt door uw hart. Dit zorgt weer voor een lagere bloeddruk. Het centrum in uw hersenen dat de bloeddruk reguleert, neemt dit waar en zorgt ervoor dat uw bloedvaten zich vernauwen en uw hart sneller gaat kloppen. Door deze maatregelen gaat uw bloeddruk weer naar het normale niveau."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

misschien heb je iets te snel opgestaan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je net wakker bent, moet je lichaam altijd even wennen als je wer opstaat.
Dat komt omdat je de hele tijd hebt gelegen.
Je kunt het beste niet meteen opstan, maar eerst even rustig gaan zitten voordat je opstaat, dat helpt al een stuk beter