Ik heb mijn linkerbilspier verrekt tijdens het vangen van een vlieg! Wat kan ik hier aan doen?

Het is 2 dagen geleden gebeurd, smeer mijn bil in met VSM voor verrekte spieren en doe af en toe een warme 'pittenzak' op de bewuste plek.
Weet iemand nog een goeie raad om de pijn te verlichten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Eigenlijk kan je niets doen. Afwachten, het komt vanzelf goed. Bij heel erge pijn kan je een paracetamol nemen. Smeermiddelen verlichten de pijn alleen op niveau van de huid, dan voelt het warmer of juist koeler aan en dat suggereert genezing. Normaal zijn de vezels van de spier weer in evenwicht na een weekje.