Hoe oud je word heeft dit te make met de genen die je erft ?

Mijn ouders zijn beiden rond de 90 jaar geworden. Hun ouders en voor ouders ook .

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het bereiken van een hoge leeftijd kan deels door je genen zijn bepaald. Wetenschappers hebben bepaalde genetische variaties gevonden die van invloed zijn op het behalen van een hoge leeftijd. Omgevingsfactoren en leefgewoontes spelen echter ook een hele belangrijke rol.
Het kan zijn dat je ouders zo oud zijn geworden door een o.a. een gezonde leefstijl en dat hun genen er niets mee te maken hebben gehad. Dan zal dit genetisch jou in ieder geval geen voordeel geven. Hopelijk hebben zij hun gezonde gewoontes wel doorgegeven via de opvoeding.
Wellicht hadden zij echter wel die genen in hun genoom die een hoge leeftijd helpen te bereiken. Dan hoop ik voor jou dat zij deze aan jou hebben doorgegeven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha, inderdaad.