Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb altijd veel witte aanslag op mijn tong. Hoe kan dit? Ik kan het met een tongschraper wel verwijderen maar het komt snel weer terug.

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Tyfus waarschijnlijk. Zou snel naar de dokter gaan!! Kan komen doordat je voedsel hebt gegeten die over de tijd zijn of in die richting. Bel naar je dokter en vraag het
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet schrikken hoor, dat is vast geen typhus. Al die keren dat ik het al gehad heb....... Sinds ik elke dag mijn tong meepoets als ik mijn tanden poets heb ik er geen last meer van. Veel drinken scheelt ook. Maar het kan geen kwaad om het even aan de huisarts te melden als je er toch komt.

Toegevoegd na 54 seconden:
Het kan nl. ook duiden op tekort aan bepaalde vitamines.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat doe je er aan? Door met een spatel of tandenborstel zacht je tong te bestrijken, kan je de aanslag losmaken, waarna je die met goed spoelen met water kan verwijderen. Als je denkt een schimmel te hebben of als je je zorgen maakt, neem dan contact op met je huisarts of een Tandarts.

Een regelmatige tandartscontrole om cariës, plak enzovoort te voorkomen en grondig en geregeld poetsen is de boodschap. Ook een tongspatel of tongborstel is een doeltreffend hulpmiddel om het probleem van aanslag en geurtjes te verhelpen. Overigens is een beetje aanslag af en toe geen reden tot ongerustheid. Maar als je ondanks een goede hygiëne toch voortdurend last hebt van een witte tong en een onwelriekende adem, dan moet je beslist naar de tandarts gaan. Hij kan nagaan of er toch geen sprake is van een probleem met je tanden of je tandvlees.
(Lees meer...)
fremar
12 jaar geleden
gebruik je inhalatiepufjes ? of andere medicijnen ?
Deze kunnen dit ook veroorzaken,na medicijngebruik mond goed spoelen.
Het kan ookeen schimmel op je tong zijn,door bv. bepaald eten,slechte mondverzorging,allergie,tandprobleem.
Als je er langer last van hebt,laat het even controleren bij arts,meestal krijg je dan zo'n aanstiplotion en is het binnen 2 weken weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je een oplossing voor je probleem? Op www.justsmile.be kan je een tong reinigingsset aanschaffen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding