Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat is het beste moment om te gaan slapen?

Ik zit hier nu weer een beetje te internetten en ben wel moe. Ik word ook altijd moe wakker en vraag me nu opeeens af wat eigenlijk toch de juiste tijd is om te gaan slapen? Volgens mij is die melatonine ook maar troep

Hoor het graag

Hoihoi

Weet jij het antwoord?

/2500

Maakt weinig uit hoe laat je naar bed gaat. Mijn opa ging altijd om 9 uur naar bed,en was om 5.30 weer aan het werk. Ik werk vaak tot een uur of 3 in de nacht, en kom om 11 uur mijn bed weer uit. Wel is belangrijk dat je dat altijd min of meer op hetzelfde tijdstip doet, en dat je voldoende uren slaapt. Voor de meeste mensen is dat een uur of 8. Alhoewel er ook mensen zijn die altijd maar 5 of 6 uur slapen,en sommigen hebben amper genoeg aan 9 uur. Je kunt het ook 'opknippen' in 2 of 3 perioden slaap. Bijvoorbeeld 6 uur in de nacht,met een siesta van 2 uur. Maar nogmaals: regelmaat is belangrijk, anders kun je jetlag-achtige verschijnselen krijgen.

Elk mens is natuurlijk anders. Toch schijnt het zo te zijn dat er één perfect tijdstip is om naar bed te gaan. Eén tijdstip dat iedereen een betere huid, meer energie gedurende de dag en een glanzende bos wuftemanen zou moeten opleveren. En dat tijdstip is wellicht vroeger dan je denkt. Want wie meer uit zijn slaap wil halen, kan maar beter om 22.00 uur op één oor liggen, aldus welness expert ShawnStevenson. Waarom? Het lichaam heeft het meeste baat bij een constant ritme, dat overeenkomt met het opkomen en ondergaan van de zon. Een slaapcyclus tussen de 22.00 uur en 6.00 uur slaapcyclus is ideaal. Tien uur niet te doen? Stevenson drukt ons op het hart in elk geval vóór middernacht onder de wol te kruipen. Verder geeft hij nog drie essentiële slaaptips: 1. Stop twee uur voordat je naar bed gaat met kijken naar je mobiele telefoon 2. Doe je work-out vroeg op de dag 3. Let op wat je eet tijdens de tweede helft van de dag. Vermijd cafeïne, suiker en melk.

Bronnen:
https://www.harpersbazaar.com/nl/beauty/ne...

het gaat er ook om hoe laat je wakker wordt. lees het boek perfect slapen in 7 stappen van william van der klauw. en download de app sleep cycle. ik had het zelfde probleem en dit heeft mij enorm geholpen