Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat is de invloed van straling op het menselijk lichaam?

Er is over straling. Van mobiele telefoons, routers, televisie, enz. Kan een menselijk lichaam hier tegen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het lichaam kan hier een tijdje tegen (tijd is afhankelijk van je gesteldheid en de mate van blootstelling). Dit weet ik doordat ik iets van 10 jr zo draadloos was als maar zijn kon en ik er nu, sinds een jaar, niet meer tegen kan! Dit is heel vervelend, ik kan bijna nergens meer komen of ik krijg bijvoorbeeld koppijn of wordt duizelig (afhankelijk van de soort straling) want tegenwoordig is er overal straling. "Gewone" analoge straling (radio, tv, etc.) kan schijnbaar geen kwaad maar het digitaal gepulste signaal vormt een stressfactor voor het lichaam. En net als met andere stressfactoren; het lichaam kan zich hier een tijd tegen verdedigen maar op gegeven moment... Wat kan er in het lichaam gebeuren? - De rode bloedlichaampjes (erytrocyten) vormen "geldrolletjes"waardoor het bruikbaar oppervlak ernstig afneemt (dus de zuurstof en kooldioxide uitwisseling neemt af) en de doorbloeding van de kleinere capillairen raakt gehinderd door dat de "proppen" er niet doorheen kunnen. - De Bloed Hersenbarrière raakt lek waardoor er (voor de hersenen) schadelijke stoffen uit de bloedbaan in het hersenvocht en daarmee in de hersenen kan komen, waardoor er hersencellen zullen sterven (vroege dementie). - De Epifyse raakt gestoord waardoor er minder melatonine wordt aangemaakt en je slaap problemen kan krijgen. En jonge kinderen steeds vroeger in de pubertijd komen. En zo zijn er nog een aantal aangetoonde effecten, het gaat te ver deze allemaal op te sommen. Nog wel de moeite waard: - men verwacht dat de toegenomen agressiviteit, vooral in het verkeer (een mobieltje in de auto, een kooi van Faraday, moet heel hard stralen om de mast te bereiken, ook als je niet belt, om de 5 minuten) ook door de straling komt net als de schrikbarend toegenomen aantal kinderen met ADHD. Honderden artsen, professoren, wereldwijd weten hiervan en proberen te protesteren maar de telecom-industrie is heel heel machtig en heel heel rijk! Google op prof. dr. Lucas Reijnders TU Delft voor een Nederlands verhaal of Dr. Hugo Schooneveld (Ned. Neuroloog) als oprichter van de stichting EHS voor mede slachtoffers. Ook op de website van Stopumts.nl is heel veel info te vinden. Dus je hoeft niet direct in paniek te raken, maar als je dingen bedraad kan doen dan is dit voor je gezondheid op de lange duur zeker aan te raden. En kies je volgende mobieltje op kieskeurig.nl daar kun je de max. stralings waarde (SAR) opgeven. Deze zou je zo laag mogelijk moeten nemen.

Het is nooit aangetoond dat dit soort straling schadelijk is voor het lichaam dus het antwoord op je vraag zou dan zijn nee.

er is wel gezegd dat de straling van een mobiele tel. kankerverwekkend is, lijkt me ook logisch omdat dat heel dicht tegen het hersengedeelte aanligt, er word beweerd dat er tumoren van kunnen ontstaan, van de rest weet ik het niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100