Kunnen minderjarigen opgepakt worden als ze blowen?

Ja, als ze zich gewoon houden aan de regels en minder dan 5g op zak hebben, is het dan strafbaar? En wat gebeurd er dan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Amadea
10 jaar geleden
Iedereen die in het openbaar blowt kan in principe op worden gepakt, want dat mag namelijk niet op straat.
ronron1212
10 jaar geleden
De wet geeft geen leeftijd wanneer je mag blowen, maar zegt wel dat je onder de achttien jaar geen drugs bij je mag hebben en niet mag kopen en verkopen. Er is geen gedoogbeleid voor minderjarigen: oftewel drugs onder de achttien jaar is verboden. Je mag dus ook geen kleine hoeveelheden drugs bij je hebben, zoals een joint. Op grond van de APV (Algemeen Plaatselijke Verordeming) mag je in de meeste openbare ruimtes niet blowen. Blowen onder de achttien jaar kan dus niet.

Antwoorden (1)

De wet geeft geen leeftijd wanneer je mag blowen, maar zegt wel dat je onder de achttien jaar geen drugs bij je mag hebben en niet mag kopen en verkopen. Er is geen gedoogbeleid voor minderjarigen: oftewel drugs onder de achttien jaar is verboden.

Je mag dus ook geen kleine hoeveelheden drugs bij je hebben, zoals een joint. Op grond van de APV (Algemeen Plaatselijke Verordeming) mag je in de meeste openbare ruimtes niet blowen. Blowen onder de achttien jaar kan dus niet.
ronron1212
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat gebeurt er als je het wel bij je hebt en je word gesnapt?