Pink en wijsvinger staan omhoog als hand ontspannen is. Moet ik hierom zorgen maken?

In december is tijdens een vechtpartijtje mijn hand omgedraaid, gevolg: spier in mijn pols gescheurd. Na weken rust ging mij opvallen dat mijn pink omhoog stond als ik mijn hand ontspannen hield. Laatst glee ik uit met de fiets, en toen stond mijn wijsvinger omhoog. Ze beginnen steeds meer pijn te doen. Het irriteert me redelijk aangezien ik bijna geen kracht met die vingers kan uitvoeren (opdrukken gaat bijvoorbeeld niet, typen met 10 vingers ook). Trainer maakte zich zorgen, zij denkt dat het niet goed is. Zelf heb ik geen idee, zouden jullie een idee hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
eens met MrPuffinpuffin: even langs de dokter! Ik heb dit zelf bij de pink en ringvinger na scheuren van pees, en te laat iets mee laten doen. gevolg: moeilijk gitaarspelen etc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het beste is om naar de dokter te gaan

Antwoorden (2)

De mogelijke oorzaken ervan is dat de spieren die via de handrug (de extensoren) de vingers strekken te gespannen staan, of de spieren die via de handpalm de vingers plooien (de flexoren) niet opspannen. Dit kan verscheidene oorzaken hebben (gescheurde pees, problemen met de zenuw) en dus dient een arts te oordelen over hoe het behandelt dient te worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja. Maak je zorgen, ga naar je huisarts. Dit moet je niet langer laten duren. Je hebt snel handysiotherapie nodig na een goede diagnose. Je moet nog een heel leven met die hand verder.