Sinds ik invalide ben, ben ik flink aangekomen hoe kan ik afvallen?

Sporten gaat gezien mijn handicap niet en ik blijf maar aankomen in gewicht. Wie herkent dit en heeft tips voor mij?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Ik weet niet of je kunt zwemmen?
Bij veel zwembaden zijn er speciale uren voor gehandicapten!
Je verbruikt er in ieder geval wel calorien mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

In jouw geval zou ik zeker eens bij een dieetiste langs gaan, zij kan voor jou een goed dieet samenstellen helemaal aangepast aan jouw energie verbruik en mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken natuurlijk jou handicap niet en dat gaat me verder ook niks aan, maar voor iemand met een handicap is er altijd wel een bepaalde vorm van sport
die je kunt uitoefenen. Al was het maar op een aangepaste manier. Is voldoende info over te vinden op internet.
Ook het gebruik van een dietist kan jou helpen. Maar probeer dit altijd te doen en combinatie met een bepaalde vorm van beweging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt mij het meest verstandig om met je arts/specialist te bespreken wat de mogelijkheden zijn om in jouw geval nog conditie op te bouwen en..in hoe verre je lichaam nog in staat is om 'voedsel te verbranden' Vervolgens denk ik dat met behulp van een aangepast dieet en beweging je lichaamsgewicht weer op niveau komt. Succes en sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herkenbaar. Nou heb ik geen handicap, maar wel energieproblemen waardoor echt sporten niet mogelijk is.
Een belangrijke stap is echt goed opletten op je voeding. Als je het gewicht er niet af kan sporten, moet je extra hard zorgen dat het er niet aan komt. Natuurlijk moet je wel genoeg eten voor de stoffen die je nodig hebt, maar mogelijk kan je toch een paar dingen veranderen, minder vet en meer groente bijvoorbeeld.

Ik weet natuurlijk niet wat jij wel en niet kan nu, maar ik zou vooral kijken naar dingen die energie kosten die je wel kan. En als iets maar heel kort kan, dan maar heel kort, als je het dan elke dag doet, levert het toch meer op dan 0 minuten per dag.

Ik denk in ieder geval aan dansen, dat is namelijk nog leuk ook. Dansen kan ook zittend, of met alleen armen, of juist alleen benen.
Misschien kan je ook kijken naar gewichthef- of fitnessoefeningen en/of apparaten, waarmee je wat kan trainen. Bij fitnesscentra heb je apparaten voor bijna alle lichaamsdelen, misschien zijn er een aantal die je wel kan doen.

En, het klinkt misschien heel raar, maar mijn grote tip is: schudden/trillen. Gewoon alle lichaamsdelen die je goed kan bewegen (behalve je hoofd en nek) flink schudden. Klinkt misschien dom, maar dat kost echt heel veel inspanning om het lang vol te houden, je gaat enorm zweten, verbrandt veel energie. 1 keer per dag, of later een aantal keer per dag een aantal minuten lang schudden, kan best goed beweging vervangen. Maar het ligt er natuurlijk aan hoe het met je lichaam gaat, misschien zijn er ook fysieke toestanden waarbij trillen niet goed voor het lichaam is, of pijnlijk of vervelend.

Mag ik vragen wat je fysiek wel en niet kan op dit moment? Dan kan ik specifieker antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou met je vraag naar de huisarts gaan. De huisarts zal je doorverwijzen naar een fysiotherapeut en dietist. Ze maken een heel plan voor/met je. Het zal hard werken zijn voor je, veel succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Sporten hoeft niet, maar misschien kun je oefeningen doen. De fysiotherapeut heeft veel kennis en kan je ondersteunen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
herkenbaar.
kijk idd met een diëtiste naar je voedingspatroon

en mogelijk dat medicijnen ook voor xtra gewicht zorgen. in dat geval is het heel moeilijk afvallen.
toch de moeite waard.

zou je eventueel kunnen zwemmen bijv? gebruik je veel spieren en je kunt in-uit water met hulpmiddelen.

veel sterkte!! hopelijk krijg je veel bruikbare tips!