Kun je verliefd worden op een ding of dier? En waarom wel/niet?

Volgens mij kan dat niet maar je weet maar nooit...

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik vind het bijvoorbeeld heerlijk om in bed te liggen en kan er echt naar uit kijken maar ik voel geen verliefde kriebels. Ook vind ik bruine bonen super lekker en kan me er op verheugen om het te eten (mag je me zelfs voor wakker maken als ik in mijn heerlijke bed lig) maar ik krijg er geen vlinders van in m'n buik (wel bruine bonen).

Toegevoegd na 36 minuten:
Verliefdheid niet verwarren met liefde a.u.b. Ik bedoel echt verliefd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben dol op mijn hond. Maar verliefd ben ik er niet op natuurlijk.

Het beste antwoord

Aangezien verliefd worden veroorzaakt word door ferromonen en dingen en dieren geen ferromonen bezitten die door de mens waar genomen worden is het niet mogelijk om verliefd te worden op dingen of dieren,wel kun je vergelijkbare gevoelens ontwikkelen doordat de adrenaline die vrijkomt als je de voorwerpen die je vereert (ding of dier) erg lijkt op de andere hormonen die vrijkomen als je verliefd word.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Als verliefd zijn een gevoelskwestie is kan dat..

Wel een beetje raar om helemaal hoteldebotel te worden op je hamster omdat hij zo lekker atletisch is met zijn blonde wilde haar..

Maar in dit geval zou het moeten kunnen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Whahaha die is leuk :)
Verliefd? Mij is het nog nooit overkomen.
Wat wél kan is dat je heel veel van een dier kan houden, misschien ook wel van een ding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, kijk maar naar mijn avatar, helemaal in love, met mijn birdy.

Toegevoegd na 3 minuten:
En het is ook nog een vrouwtje, dus wat da betreft ben ik lesbisch hahahaha.

Maar verliefd worden op spullen nee.

Maar ze kunnen wel dierbaar zijn, zeker erfstukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
blijkbaar...

"Erika Eiffel is getrouwd met de Eiffeltoren" zie link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hoe heeft de eiffeltoren zijn jawoord gegeven dan? Door met de lichtjes te knipperen? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kom je er op ++++
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze heeft in ieder geval een standvastige partner gevonden, maar wel zwijgzaam ja:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik herriner me towens ook een verhaal van een vrouw die met haar eigengebouwde guillotine wilde trouwen. maar dat kon niet doorgaan omdat de guillotine geen sofinummer had.
Dingen zou ik niet weten, op dieren zeker. In die zin dat een hond of kat compleet kan worden opgenomen in het gezin en daar als gelijke deel van uitmaakt. Volgens mij is dat liefde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn heel wat mannen verliefd op hun auto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het stikt van de tienermeisjes die smoorverliefd zijn op hun (verzorg)pony of paard, dus ja, het kan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verliefd worden op een ding..tja,ik heb heel lang verlangd naar een auto voor mijzelf en na jaren kreeg ik er 1.Ik kan wel zeggen dat ik er de eerste weken knap van onder de indruk was..heb hem zelfs op de foto gezet en telkens keek ik er na en zei: ik kan het nog niet geloven..
en mijn zwerf katje..ik ben geen kattenmens,maar dat dit katje mijn huisje uitzocht om te gaan wonen,en nu al 12 jaar hou ik ontzettend van dat beest...maar om nu te zeggen verliefd..nee dat niet...
is geen antwoord op je vraag,maar naar mijn menig kan je verliefd worden op een ding en zeker op een dier...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
+ voor het zwervertje :)
Gelukkig niet.......tegenwoordig is dat strafbaar, (die kat op mn avatar is wel verliefd op mn borst ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de definitie van verliefd is het hebben van een 'vlinders in je buik' gevoel en het liefst al je tijd met datgene doorbrengen... ja dan denk ik dat ik bij tijd en wijlen hevig verliefd kan zijn op een muziekstuk c/q mijn piano. Dan zou ik eigenlijk liever thuisblijven om ermee bezig te zijn ipv naar mijn werk gaan of zelf liever dan slapen/lekker eten/etc. En de gedachte ermee bezig te kunnen zijn kan me een heerlijk opgewonden en popelend gevoel geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms krijg ik de indruk dat veel mensen tegenwoordig verliefd zijn op hun mobieltje. Ze kunnen geen seconde zonder.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad.....+
Het komt voor, maar mij is het nog nooit over komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat dat het wel kan als ik kijk naar de liefde voor sommige huisdieren.
wat ik erg walgelijk vind is seks met dieren wat blijkt te bestaan.