wat houd 'integriteit van het lichaam' in?

Wat google mij verteld heeft is dat integriteit de karakter eigenschap 'eerlijk en betrouwbaar' inhoud.

Maar wat word nu precies met de integriteit van het lichaam bedoeld?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Integriteit betekent behalve wat jij hebt opgezocht nog meer:
1. Ongeschondenheid; ongeschonden, onvervalste toestand.
2. In het volkenrecht: onschendbaarheid van de soevereiniteit van een staat met betrekking tot zijn gebied.
3. Met betrekking tot personen, in zedelijk opzicht: rechtschapenheid, ongekreuktheid van karakter.

Het hangt van het verdere zinsverband af in welke betekenis de integriteit van het lichaam bedoeld wordt. Ongeschonden: zonder tatoeages, piercings en dergelijke. Of onvervalst: geen opzettelijke plastische chirurgie uit hebben laten voeren.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit maakt maakt het al een stuk duidelijker voor mij.
Misschien had ik bij de vraag het zinsverband moeten vermelden waar ik het in eerste instantie voor zocht. Dus als ik tijdens een massage de integriteit van het lichaam moet respecteren, houd dat in dat ik het lichaam ongeschonden moet laten, oftewel geen pijn en ongemakkelijk gevoel moet geven?
Amadea
10 jaar geleden
Vermoedelijk wordt er in geval van een massage mee bedoeld dat je niet zonder toestemming van de persoon die je behandelt in de buurt van de intieme lichaamsdelen komt, en niet over grenzen van wat betamelijk is heengaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ah, dat klinkt eigenlijk wel logisch.
Niet dat ik dat van plan was tijdens de massage, maar toch goed
om te weten wat er in deze context mee bedoelt word. Ik dank u voor de duidelijke uitleg.